Het 2e elftal van v.v. Vorden speelt deze weken enkele belangrijke wedstrijden in haar competitie, de res. 3e klas C KNVB. Aangezien afgelopen zondag zowel de wedstrijd van het 2e tegen Voorwaarts Twello 4 geen doorgang vond, als ook de topper tussen de nummer 1 en 2, Grol 3 tegen TVO 2, werd afgelast, staan deze wedstrijden de komende 2 donderdagen op het programma. Tevens staat morgenavond nog de inhaalwedstrijd TVO 2 – Markelo 2 op de planning en vooral deze laatste wedstrijd is voor Vorden 2 ook nog van belang, want wanneer TVO niet weet te winnen, gaat de 1e periode (10 wedstrijden) naar Vorden 2. De na 4 seizoenen afscheid nemende trainer Luc Feukkink zit dus in een spannende fase met zijn team en ziet de komende 2 maanden met veel vertrouwen tegemoet. ‘We hebben de groep compleet, zijn conditioneel en fysiek top en hebben voldoende vertrouwen in ons eigen veldspel, dus laat de komende weken maar komen!’

Luc Feukkink  uit Ulft heeft na vier seizoenen  (eigenlijk vijf want in 2012-2013 was hij ook reeds trainer van Vorden 2)  trainer te zijn geweest in Vorden besloten om te stoppen bij v.v. Vorden. Dit houdt in dat hij bezig is met zijn laatste weken en dus ook met zijn laatste competitiewedstrijden bij het 2e elftal. De uitstekende stand in de competitie en het fraaie en spannende programma maakt deze laatste reeks alleen maar meer bijzonder. In zijn eerste seizoen deed hij met Vorden 2 ook mee tot aan de laatste speeldag om het kampioenschap, maar moest toen de eer laten aan Dinxperlo 2. Het eerste corona-seizoen stond Vorden 2 op de 4e plek in maart 2020 en vorig seizoen werd het seizoen al na 7 wedstrijden afgebroken en had hij net met Vorden 2 een reeks van 3 gewonnen wedstrijden achter de rug. Nu staat het 2e elftal na 10 wedstrijden op 19 punten en heeft het alleen TVO 2 met 21 punten nog boven haar staan en koploper Grol 3 met 22 punten maar een wedstrijden meer (11).

Aangezien Bon.Boys 3 zich heeft terug getrokken, bestaat de competitie nu uit 11 ploegen en dus wordt dan de periodes verdeeld over twee keer 10 wedstrijden. In periode 1 is Vorden 2 al uitgespeeld en staat het met 10 wedstrijden en 19 punten bovenaan, maar wordt er nog één inhaalwedstrijd gespeeld. Morgenavond komen TVO 2 en Markelo 2 uit tegen elkaar en spelen hun laatste wedstrijd in de 1e periode. Wanneer TVO 2 weet te winnen, dan zal het over Vorden 2 heen gaan en de 1e periode pakken, maar wordt het een gelijkspel of een nederlaag voor TVO 2 dan eindigt Vorden 2 bovenaan en kan het alvast de 1e periode bijschrijven.

Veel spannender wordt het voor Vorden 2 nog in de competitie. Komende zondag speelt het tegen Markelo 2 (de nummer 4 van de ranglijst. De week erop, op zondag 10 april, staat de topper tegen Grol 3 op het programma en mag het team van trainer Luc Feukkink het dus thuis opnemen tegen de koploper. Op donderdag 14 april moet het 2e elftal inhalen tegen Voorwaarts Twello en eind april staat de ontmoeting tegen TVO 2 op het programma.