Dit zijn sowieso de leuke spaarzame momenten die je, als je geluk hebt, af en toe meemaakt als speler. Deze wedstrijd mochten we tegen de titelkandidaat AZSV Vr1 uit Aalten. Vooraf weet je dat ze 3 klassen hoger spelen en daar ook nog eens 100% meedoen voor het kampioenschap. Dus buiten ons goede gevoel weet je dat het gat ook daadwerkelijk waarschijnlijk wel 3 klassen is. Vooraf een duidelijk plan bedacht zodat we niet direct volop in hun mes zouden lopen en dat we dus echt een blok vormen verdedigend zodat ze misschien wel via de zijkanten een voorzet of anders een afstandsschot konden uitvoeren maar geen aanvallen door het midden. Nu stonden wij best goed en probeerde iedereen ook echt deze opdrachten goed uit te voeren maar al snel was te zien dat 1 speelster bij AZSV echt het verschil maakte, Rosa en Amber deden wat ze konden maar zij was zo goed en speelde zo slim dat ze elke keer ertussendoor glipte en op deze manier echt voor het grote verschil zorgde in de wedstrijd. Ook Jessica en Laura die hier nog achter stonden konden ondanks alle beste bedoelingen dit niet stoppen. Maar positief was dat we bleven gaan en bleven knokken voor elkaar zoals we dit het hele jaar al doen als we het moeilijk hebben. Dat was zeker een compliment waard. Ons plan bestond natuurlijk niet alleen uit verdedigen, Noa en Dione voorin waren gewaarschuwd dat dit niet hun leukste wedstrijd zou worden maar dat ze met die paar spaarzame ballen die we voorin kregen het maximale uit zouden halen, en dus zeer doelgericht spelen. Dit zou in de 7e minuut nog bijna lukken. We veroverden de bal op het middenveld en direct werd Dione weggestuurd in de diepte en op het moment dat hun keepster nog rugwaarts liep schoot ze verrassend goed binnen en kon helaas voor ons, de keepster de bal alleen nog net pareren. Bij de rebound stond Noa die de bal werkelijk prachtig aannam en daarna even prachtig de bal over hun keepster plaatste die kansloos was. Alleen was AZSV figuurlijk maar ook letterlijk een lat te hoog, want ja, helaas viel deze bal op de lat en moeten we nu achteraf concluderen dat dit onze enige echte goede kans was in de eerste helft. De stand liep uiteindelijk op naar een 3-0 ruststand die zeker niet geflatteerd was aangezien Tess Hietbrink,  vanuit de Mo20 was aangesloten, omdat onze eigen keepster Maxime licht geblesseerd was, echt een wereldpartij keepte, 3 of 4 keer 1 op 1 en dit deed ze echt goed en hiermee hield zij ons enigszins in de wedstrijd. In de rust besproken wat te doen, iedereen wist onderling al wel, “deze wedstrijd gaan we niet meer winnen” en dat geeft ook helemaal niet. coaching was dat we gewoon op dezelfde voet verder moesten en positief moeten blijven naar elkaar en gewoon deze wedstrijd als een team gaan uitspelen. En hierbij blijven gaan voor dat ene doelpunt zonder al te veel weg te geven. In de tweede helft werd hun aanvoerder gewisseld en dit was dan ook direct echt een kantelpunt in de wedstrijd. Helaas scoorde AZSV, nog vlak voor de wissel, direct de eerste aanval na de rust de 4-0. Maar verder was het vanaf hier een veel meer gelijk opgaande wedstrijd en konden we steeds meer voetballen en steeds meer mensen vooruitschuiven waar Els veel ballen veroverde op het middenveld en waar Rosa, Laura, Vera, Amber en Jessica steeds meer konden combineren en dus ook een klein beetje richting ons eigen spel konden gaan. Je kon zien dat iedereen zich hier veel lekkerder bij voelde maar ja, AZSV was een hele andere mening. Gesteund door het leuke publiek dat in toch best wel grote aantallen waren gekomen hebben we de wedstrijd gewoon goed uitgespeeld en was het alleen jammer dat we niet één doelpuntje konden meepikken. Tara, Noa, Dione, Lynn hebben er alles aan gedaan voorin en kunnen zichzelf niets verwijten. Dit is het verschil als je iedere week op een dusdanig hoger niveau speelt, dan word je daarin meegesleurd, en leer je steeds slimmer spelen en weet je beter wat er gaat gebeuren. Al met al een leerzame avond en we wensen hierbij AZSV (en natuurlijk ook DZC) veel succes in de finale! Wij gaan ons klaar maken voor de topper komende zondag tegen Broekland en dus nemen we alle positieve dingen uit deze wedstrijd weer mee! Dank allemaal, inclusief supporters natuurlijk!!