Deze week start voor Vorden 1 de Achterhoek Cup editie 2022-2023. Morgenavond om 20.15 uur wordt op eigen terrein afgetrapt tegen SDOUC uit Ulft, de 2e klasser waar wij de afgelopen zeven seizoenen bij de competitie waren ingedeeld.  De organisatie van de Achterhoek Cup heeft de 1e (knock-out) ronde wederom ingedeeld in twee ‘poules’, namelijk een pot met ploegen uit de 5e, 4e en 3e klas en een pot met ploegen uit de 2e, 1e en hoofdklasse (4e divisie). Vorden 1 zat dus in de tweede pot en zag tegenstanders als RKZVC, Longa, AZSV, FC Winterswijk en DZC’68 niet gekoppeld worden en treffen morgenavond dus de ploeg van trainer Jan Vreman. Woensdagavond speelt de JO15-1 haar tweede poulewedstrijd in de Achterhoek Cup. Het team van trainer Ruud van der Linden is de poule slecht begonnen, want 2 weken geleden werd er met maar liefst 5-0 verloren van VIOD. Ook de Vorden JO15-1 is als hoofdklasser ingedeeld in een sterke pot, want de tegenstanders zijn verder de divisionisten sv Grol en Sp. Lochem. Woensdagavond om 19.00 uur staat de wedstrijd Vorden JO15-1 – sv Grol JO15-1 gepland en de poulewinnaar plaats zich voor de kwartfinale in het toernooi waarbij de JO15-1 afgelopen seizoen de finale behaalde tegen SDOUC JO15-1 e/o.

Het derde team van v.v. Vorden dat mee doet met de Achterhoek Cup in dit seizoen is Vorden VR1. Dus naast een Achterhoek Cup voor Standaardteams (en O23), voor juniorenteams (JO15) is er ook een Dames Achterhoek Cup. Dit seizoen doen hier 14 teams aan mee en deze zijn op AZSV en DZC’68 na (beide spelen in de hoofdklasse) ingedeeld in 4 poules van 3. Vorden speelt tegen Ruurlo VR1 en Gendringen VR1 en komen op 9 en 30 november in actie, waarvan 9 november thuis tegen Ruurlo. De vier winnaars van de poule plaatsen zich voor de kwartfinale waar tevens AZSV en DZC’68 instromen. De resterende twee plekken in de kwartfinale worden ingevuld door een tussenronde van de beste nummers twee en de één na beste nummer twee van de poules.

Voor een volledig inzicht van de tournooivormen van Vorden 1, JO15-1 en VR1 in de Achterhoek Cup klik naar de volgende site’s:

Vorden 1

Vorden JO15-1