Vorden 1 is gisterenavond in de 1e ronde uitgeschakeld voor de Achterhoek Cup 2019-2020, door een fikse nederlaag van 0-6 tegen DVC’26. De ploeg uit Didam was afgelopen zondag ook al de tegenstander van Vorden in de competitiewedstrijd in de 2e klasse I, maar terwijl er toen, met nagenoeg dezelfde opstellingen, een 3-3 gelijkspel werd behaald, was het nu dus DVC’26 dat flink huis hield. Na een ruststand van 0-3, werd het uiteindelijk 0-6 nadat in de tweede helft Sam Abbink met twee keer een gele kaart het veld moest ruimen.

‘Het gekke was dat wij in het eerste half uur heel behoorlijk speelden en er niets op leek dat wij onder de voet zouden worden gelopen door DVC’26. Toen echter in slechts 4 minuten (!) er ineens drie goals werden gemaakt door die nummer ’10’ van DVC’26 was het ineens een hele andere wedstrijd. Dit mag natuurlijk nooit gebeuren en we stonden bijvoorbeeld bij die 3e goal vanaf de aftrap al niet goed en kregen dat doelpunt veel te makkelijk tegen. Maar ik moet wel zeggen dat in de laatste fase met 10 man wij de rug nog wel weer rechtte, alleen was het wel jammer dat ook in die fase wij twee ‘klungeldoelpunten’ tegen kregen. Al met al een beschamende en onnodige nederlaag, waar wij richting zondag snel een streep door moeten zetten’, aldus trainer Manfred Graven.

Bij Vorden speelde Niels Rondeel en Esli Lindenschot t.o.v. afgelopen zondag en mocht ook Sam Abbink in de basis beginnen. Door een blessure van Gijs van der Veen in het eerste half uur van de wedstrijd werd hij gewisseld voor Sven Mulder en kwam Niels in de voorhoede te spelen. DVC’26 had met Willem Berendsen (afgelopen zondag ook al scorend) de belangrijkste speler in haar midden, want de nummer ’10’ scoorde in de eerste helft een loepzuivere hattrick in slechts 4 (!) minuten en maakte in de helft het kwartet doelpunten compleet.

DVC’26 is in de 2e ronde vrij geloot en zal in februari in een speciale tussenronde een plek in de kwartfinale zullen moeten veroveren.