Deze week is er weer volop gespeeld voor de Achterhoek Cup, waar v.v. Vorden met maar liefst vier teams dit seizoen aan mee doet. Er zijn drie categorieën, maar omdat het ook mogelijk is om in de standaardklasse naast het 1e elftal mee te doen met een ‘Onder 23’ team, zij wij dus samen met de JO15-1 (jeugd) en VR1 (dames)  met vier teams vertegenwoordigd. De ‘O23’ komt volgende week dinsdag in actie als het in Beek op moet nemen tegen ‘T Peeske O23 in de herkansingsronde. Het 1e elftal speelde afgelopen dinsdag in de 1e ronde tegen HSC’21 en speelde met 2-2 gelijk maar verloor na Shoot-Outs en dient dus begin november ook in de herkansingsronde te proberen zich alsnog te plaatsen voor de 2e ronde. Vorden JO15-1 zit in een poule van vier en had 2 weken geleden de eerste wedstrijd van AZSV JO15-1 gewonnen en afgelopen woensdagavond waren zij te sterk voor RKZVC JO15-1 en wonnen overtuigend met 9-1. De VR1 moesten woensdagavond naar Aalten afreizen voor hun eerste poulewedstrijd en speelden een lekkere wedstrijd tegen AZSV VR5 en kenden een spectaculair scoreverloop met uiteindelijk een 5-4 nederlaag.

Vrouwen 1

Vorden VR1 is nog niet veel in actie geweest omdat er al twee competitiewedstrijden werden afgelast. Afgelopen woensdagavond mochten zij dus eindelijk weer eens in de wei in en dit keer werd er afgereisd naar Aalten. Door enkele afwezigen door vakantie en blessures mochten er 2 meiden van de MO19-1 mee doen. VR1 zit in een poule met Dinxperlo VR1, AZC VR1 en AZSV VR5. De grote meiden- en vrouwenafdeling van de Aaltense Zaterdag Sport Vereniging heeft maar liefst 7 (!) senioren vrouwenteams en zij hebben besloten om mee te doen met de Achterhoek Cup met een ‘O23 team’ en de VR5. Dit laatste jonge team was dus de tegenstander van Vorden VR1 en in de 1e helft gingen de geel-zwarten keurig met een 3-1 voorsprong de rust in. In de 2e helft werd het spannend en verliep het scoreverloop in aaltens voordeel, zodat uiteindelijk er een 5-4 einduitslag op het scorebord kwam te staan. Vorden VR1 moet nog tegen AZC VR1 en Dinxperlo VR1 en beide wedstrijden spelen zij thuis op Europlanit Buiten Sport Park Vorden. Alleen de nummer 1 van de poule plaatst zich voor de kwartfinales.

Vorden JO15-1

Dit jeugdteam onder leiding van trainer Ruud van der Linden, moest afgelopen woensdagavond haar tweede poulewedstrijd spelen tegen RKZVC uit ZIeuwent. Er waren een aantal afwezigen door vakantie en blessures en vandaar dat er enkele spelers van JO13-1 mee speelden. Vorden was vanaf de eerste minuut de bovenliggende partij en scoorden op de juiste momenten er lustig op los. De ruststand was 0-5 en in de 2e helft veranderde het veldspel niet veel. Vorden JO15-1 bleef keurig van achteruit opbouwen en hielden zodoende de tegenstander steeds op eigen helft. De stand kwam op 0-9 door een hattrick van Manoa Voogd, maar de laatste actie van de wedstrijd was toch nog een doelpunt van RKZVC JO15-1 die alsnog de sterk keepende Dani Schuppers wist te passeren. Vorden JO15-1 staat nu bovenaan in de poule en moet op 3 november tegen Westervoort de beslissende wedstrijd spelen om de poulewinst en plaatsing voor de kwartfinale. De nummer twee van deze poule plaats zich voor een tussenronde om zodoende alsnog een plek in de kwartfinale te kunnen afdwingen.

Vorden ‘Onder 23’

Het ‘Onder 23’ team heeft de wedstrijd in de 1e ronde tegen AZSV ‘O23’ verloren en moet zodoende volgende week dinsdag uit in Beek tegen ‘t Peeske ‘Onder 23’. In deze herkansingsronde heeft het team bestaande uit spelers uit het 1e, 2e en 3e elftal alsnog kans om de 2e ronde te behalen.

Vorden 1

Vorden 1 heeft dinsdagavond haar wedstrijd in de 1e ronde verloren van 3e -divisionist HSC’21 (zie verslag op de website). Vorden 1 speelt nu op dinsdag 2 november tegen één van de vijf andere verliezers in de A-groep van de Achterhoek Cup. Varsseveld, VVG’25 en Sportclub Silvolde hebben dinsdagavond ook verloren en uit de wedstrijden Grol-DVC en DZC’68-DCS (26 oktober) komen de beide andere verliezers en mogelijke tegenstanders van Vorden.