In de afgelopen weken en in het komende weekend worden de bekercompetities van de KNVB en de Achterhoek Cup afgewerkt. Bij v.v. Vorden zijn er nog drie seniorenploegen in de race voor de KNVB-beker. Het 2e elftal speelt in de A-categorie (Hoofdklasse, res. 1e en res. 2e klas) in de 16/e finale (laatste 32) en moet zaterdag 17 december thuis tegen VIOD 2 (res. 1e klas). Vorden 3 speelt zondagmorgen uit tegen Varsseveld 5 en de VR1 spelen in de 3e ronde uit tegen Saasveldia VR1. Deze wedstrijd wordt op op zondag 17 december in Saasveld gespeeld. Tijdens de editie van de Achterhoek Cup van het seizoen 2023-2024 hebben vanuit v.v. Vorden de VR1, JO15-1 en MO15-1 zich ingeschreven. Vorden JO15-1 was ingedeeld in de zwaarste poule, aangezien zij in de Hoofdklasse waren begonnen dit seizoen. De tegenstanders Grol, ZZC’20 en divisionist DZC’68 werden allemaal met de juiste drive en instelling tegemoet getreden, maar waren uiteindelijk gewoon een maatje te groot. Toch dient wel aangetekend te worden dat de laatste wedstrijd tegen DCZ’68 slechts met 3-0 werd verloren, waarmee een basis werd gelegd voor de eerste overwinning in de competitie van dit seizoen, namelijk de winnende wedstrijd tegen AZC JO15-1 afgelopen zaterdag. De MO15-1 speelt in een poule van zes ploegen en moet dus vijf keer aantreden, waarvan de eerste wedstrijd in een knap 1-1 gelijkspel tegen AZSV MO15-1 is geëindigd. Komende woensdag (22-11) spelen zij uit tegen FC Dinxperlo MO15-1. De VR1 hebben in de eerste ronde van de Achterhoek-Cup verloren, maar hebben nog een kans in de herkansingsronde tegen PAX VR1. Deze wedstrijd is afgelopen woensdag afgelast en staat nu binnenkort op het programma. Tenslotte is er nog een derde ‘competitie’ buiten de normale KNVB-competities om, waarbij een v.v. Vorden team aan mee doet en dat is het ‘O23’ team. Dit jeugdige team met spelers uit de JO19-1, het 2e en het 3e elftal  speelt een aantal vriendschappelijke wedstrijden dit seizoen en afgelopen dinsdag beten zij de spits af tegen RKZVC O23. In een aantrekkelijke en snelle wedstrijd was Vorden de betere ploeg met ook de betere kansen, maar ondanks twee afgekeurde treffers en een drietal gemiste opgelegde kansen bleef het 0-0. Vorden O23 had in de tweede helft één keer geluk met een bal op de lat van RKZVC, maar verder kwam de Achterhoekse 1e klasser (die dit seizoen geen JO19-1 heeft ingeschreven) niet tegen Vorden.