Gisterenavond zijn de eerste wedstrijden voor de ‘Achterhoek-Cup’ 2019-2020 van start gegaan en ook bij v.v. Vorden zal er binnenkort worden afgetrapt in dit regionale toernooi voor standaardelftallen en JO15-1 teams. Het 1e elftal speelt volgende week dinsdagavond 1 oktober om 20.00 uur thuis tegen DVC’26, toevallig ook de tegenstander die men aanstaande zondag treft in de competitie. Het betreft direct een knock-out ronde dus bij winst gaat de winnaar door naar de 2e ronde, waar bij loting is bepaald dat de winnaar tussen Vorden en DVC’26 een vrije ronde heeft. Wel dient de winnaar een tussenronde te spelen in februari 2020, maar dit is wel nadat de eerste twee rondes zijn gespeeld. De winnaar van deze tussenronde komt uiteindelijk in de kwartfinale terecht. Bij de JO15-1 is Vorden allereerst ingedeeld in een poule van 4 met Warnsveldse Boys, VVG en SJT Terborg/Silvolde. Vorden JO15-1 speelt op de woensdagen van 9 oktober, 30 oktober en 20 november. De poulewinnaar en de nummer twee van de poule plaats zich in ieder geval voor de 1/8e finale.

Het speelschema van de standaardelftallen ziet er als volgt uit en zoals eerder vermeld zijn gisterenavond al de eerste wedstrijden gespeeld:

A-Categorie

ZVV AZC Zutphen VV Dieren JO23
DZC’68 JO23 FC Bergh
VV Oeken SV Loil

De winnaars van deze wedstrijden gaan naar de 2e ronde in hun eigen categorie. Na de 2e ronde en drie wedstrijden in de tussenronde blijven er uiteindelijk 8 ploegen over (4 uit de A-categorie en 4 uit de B-categorie). Op dat moment zal er geloot worden en dan worden de kwart- en halve finales gespeeld met uiteindelijk de finale op zaterdag 27 juni.

Bij de JO15-1 zijn er dus sprake van poules en Vorden JO15-1 speelt dus allereerst drie wedstrijden in poule 5. Uiteindelijk blijven er 16 ploegen over (de 6 nrs één en twee van iedere poule en de 4 beste nummers drie), die dan vanaf februari 2020 de 1/8e, kwart- en halve finales gaan spelen. Ook zij spelen op 27 juni de finale op het terrein van VIOD.

Poule 1
FC Trias