De JO15-1 van v.v. Vorden is afgelopen seizoen zowel in de 1e helft van de competitie in de Hoofdklasse, als in de 2e helft van de competitie in de 6e divisie op een (gedeelde) 1e plaats geëindigd. Bij de eerste promotie na het kampioenschap in de Hoofdklasse is er al contact opgenomen met de KNVB om een aanvraag in te dienen om met het JO15-1 team het volgende seizoen in de Hoofdklasse uit te komen. Na de promotie vanuit de 6e divisie naar de 5e divisie werd deze wens, naar aanleiding van het ingeschatte niveau van de nieuwe JO15-1, nog duidelijker en werd er wederom contact opgenomen met de KNVB. Afgelopen week werd de indeling van de landelijke divisies bij de junioren voor het nieuwe seizoen bekend gemaakt (zie website) en hierbij was in eerste instantie de jeugd van v.v. Vorden ingedeeld in de noordelijke 5e divisie met enkele clubs uit de top 100 van de topjeugdafdelingen van Nederland zoals Schalkhaar, DVS’33 in Ermelo, GVAV Groningen, Drachten, Veendam 1895 en Heerenveense Boys. Afgelopen week kreeg het (jeugd)bestuur alsnog te horen dat de KNVB gelukkig de aanvraag om in de Hoofdklasse uit te komen heeft gehonoreerd. Een uitstekende beslissing waarbij het niveau, het plezier en de voetbalbeleving voorop heeft gestaan.

‘Bij v.v. Vorden streven wij zoveel mogelijk gelijkwaardige tegenstand na in iedere jeugdcompetitie. Ondanks dat dit één van de moeilijkste onderdelen is van een Jeugdcommissie bij een amateurclub, omdat er ieder jaar weer een nieuwe lichting in een juniorenteam komt te spelen, lukt dit ons redelijk tot goed de laatste 15 jaar, aldus jeugdvoorzitter Jeroen de Jonge en wedstrijdsecretaris Rob Oplaat. ‘De voor v.v. Vorden uitzonderlijke prestatie en situatie rondom de JO15-1 met twee promoties op rij in één seizoen, heeft het voor ons nog lastiger en moeilijker gemaakt om het niveau te bepalen, maar vriend en vijand was er over eens dat voor de nieuwe lichting spelers in de JO15-1 deze 5e divisie in ieder geval veel te hoog gegrepen was. Wij wilden graag de groep op hetzelfde niveau inschrijven als de de JO15-1 in het afgelopen seizoen, namelijk de Hoofdklasse en vandaar ons verzoek tijdens de 2e helft van afgelopen seizoen’, aldus Jeroen de Jonge. ‘Wij zijn zeer content dat de KNVB goed heeft mee gedacht en het voetbalplezier en voetbalbeleving de voorrang heeft gegeven en ons verzoek alsnog heeft gehonoreerd’, aldus voorzitter Dirk Jan Wesselink, die vanaf zijn vakantieadres de verlossende mailwisseling mee kreeg en het goede bericht uiteindelijk ontving.