Meer dan 80 jaar heeft de KNVB met zogenaamde wedstrijdformulieren gewerkt die voor iedere wedstrijd met doorslagpapier ingevuld diende te worden door beide verenigingen. Iedere zondagavond werden dan alle wedstrijdformulieren naar de KNVB verstuurd met een bruine envelop en het bondsbureau in Deventer verwerkte al deze uitslagen handmatig in hun centrale systeem.

In de afgelopen drie jaar heeft de KNVB het DWF (Digitaal Wedstrijd Formulier) geïntroduceerd en vanaf dit seizoen worden alle wedstrijden van de senioren en de junioren en de D-pupillen (de wedstrijden waar vroeger altijd een handmatig formulier ingevuld diende te worden) via Sportlink met het DWF geregistreerd.

Dit houdt in dat iedere leider via Sportlink het formulier al digitaal een week van te voren kan invullen. Op de wedstrijddag dien je in de bestuurskamer/commissiekamer de laatste gegevens in te vullen en na de wedstrijd zal er dan samen met de scheidsrechter en de coördinator van de vereniging het afgerond worden.

Voor de wedstrijden van de E- en F-pupillen bestaat geen formulier, maar kunnen de uitslagen ook digitaal in Sportlink opgeslagen worden. Zodoende kan de dienstdoende gastheer/gastvrouw op zaterdag en de wedstrijdsecretaris op zondag achter de PC controleren of alle formulieren zijn ingevuld en verzonden.

Door de automatisering binnen onze vereniging komen daarna via een button ‘synchroniseren’ ook alle uitslagen direct in ons interne systeem mijnclub.nu en is zodoende ook direct op de website de teampagina’s en de uitslagen terug te vinden. Tevens zijn direct op de TV-schermen alle uitslagen terug te lezen.

Voor meer informatie over het DWF (handleiding voor de gastheer/gastvrouw en voor de leiders) klik hier.