indelijk mochten we tegen Broekland spelen, want deze wedstrijd was al 2x verzet en dus hadden we elkaar dit seizoen nog niet ontmoet. Betreft verliespunten was het ook in deze competitie de topper nummer 1 tegen de nummer 2. Afgelopen jaren hebben we hier wel vaker tegen gespeeld en hebben we telkens van hun verloren en dus wisten we dat we het zwaar zouden krijgen. Met een gezamenlijk goed overlegd strijdplan gingen we de wedstrijd in met een grote groep (6 wissels) waarbij Samantha die net terug is vanaf wintersport er nog niet eens bij was, en Tara ook niet want die is nog herstellende van haar kruisbandoperatie. En Mette ook weer bijna gaat aansluiten na haar kaakoperatie zijn we dus weer nagenoeg compleet. Ja, dit alles is luxe en we weten van elkaar dat we elkaar ook nog keihard nodig hebben. Vanaf de aftrap was het heel even zoeken maar eigenlijk hadden we wel vanaf de start meteen alles goed onder controle. Met een hoofdrol voor Claudet die hun beste speelster compleet uit de wedstrijd speelde door er overal op het veld goed kort op te zitten. Dit zorgde al snel voor irritatie en dus groeide Claudet alleen nog maar meer in de wedstrijd. In de 11e minuut was het raak voor ons, na een assist van Els kon Noa beheerst de 1-0 op het scorebord zetten. We gingen hierna lekker door en gelukkig wisten we dit ook in doelpunten uit te drukken en werd de 2-0 door Rosa na een goede corner van Maree erin gekopt. Hierbij waren er nog veel meer kleine kansjes waar Els zich meerdere malen door goede acties vrij maakte maar de bal alleen telkens voor haar rechtervoet kwam en dus hierdoor de ballen die best goed in de hoek waren net de snelheid misten om een doelpunt te worden. Maar belangrijk was, de dreiging bleef er op dat gebied. Tot aan de rust was het spelbeeld vanaf onze kant gewoon goed, veel creëren en nagenoeg niets weggeven. Maxime heeft amper reddingen moeten maken en dat is de bevestiging dat je als team goed staat en ook goed reageert op alle pogingen van Broekland. In de rust krijg je dan het moment dat je eigenlijk niemand wilt wisselen omdat echt iedereen gewoon echt goed speelde. Maar ja, nogmaals is dit onze luxe dat we vandaag een grote groep hadden en dus zonder achteruit te gaan in kwaliteit wel kunnen wisselen. Natuurlijk is dit altijd weer even wennen aan elkaar maar dat duurde niet lang. Hierbij werden we ook geholpen door een prachtige aanval van achteruit opgebouwd die uiteindelijk bij Lynn in de voeten kwam en de bal perfect klaar legde voor de vanaf de zijkant naar binnen gekomen Maree die de bal prachtig over de keepster in de verre hoek schoot. Ja, dan weet je dat het goed komt. Echter hierna, als we dan toch nog iets van kritiek op ons zelf moeten hebben, kwam even een fase van wat kleine foutjes en misverstandjes. Dan zie je ook dat in deze periode de bal ook maar 1x goed hoeft te vallen voor Broekland want hun scoorden uit een prachtige voorzet de 3-1 door een kopbal bij de tweede paal binnen te koppen. Dit zijn van die doelpunten waar je gewoon voor moet klappen, alles op snelheid, perfecte voorzet, en lopende spits die precies op het goede moment daar is. Belangrijk is hoe je daarna het als team weer oppakt. En dit deden we goed, waar er echt nog wel een aantal kansen meer verzilverd hadden kunnen worden was het uiteindelijk Claudet die haar heerlijke goede wedstrijd beloonde met een doelpunt nadat er al 3x het aluminium was geraakt en de bal uiteindelijk dus via Noa bij Claudet voor de voeten kwam. 4-1 was dus ook de einduitslag en aangezien Broekland betreft verliespunten voor de wedstrijd er 1 meer had dan ons staan we nu dus 4 punten voor op Broekland en 3 punten voor op Activia die een wedstrijd meer gespeeld hebben. Dus een lekker uitgangspositie om de tweede helft van de competitie af te maken. Want ja, we moeten nog 10 wedstrijden en zijn dus echt pas op de helft. Ook mogen we voor de achterhoek-cup tussendoor nog tegen Fc Bergh spelen die 2 klassen hoger spelen dan ons. Dus ook hier een mooie uitdaging om te kijken waar we staan als groep. Ik heb er alle vertrouwen in en veel zin in om deze strijd samen aan te gaan!!