Speelronde 16 stond in het teken van het gelijkspel. Maar liefst 5 wedstrijden in de Eredivisie eindigde in 0-0 of 2-2. Onder andere PSV en Ajax zaten in de wedstrijden waarin een gelijkspel de einduitslag was. AZ en Feyenoord wisten van alle toppers te winnen. Daarmee waren zij ook gelijk de grote winnaars van dit weekend. In de Keuken Kampioen Divisie gaf PEC Zwolle een masterclass en tikte het directe concurrent Heracles Almelo helemaal zoek en won het met 0-3.

Christiaan Brinkhorst wist dit het beste te voorspellen. Hij had 3 van de 5 wedstrijden met het gelijke spel ook voorspeld. Of hij had het helemaal goed of hij wist in ieder geval dat het een gelijkspel werd. Uiteindelijk eindigde hij met 60 punten bovenaan. Een paar punten achter Christiaan Brinkhorst werd Christiaan Wichers de nummer 2 met 53 punten. Een paar punten hierachter werden Luuk Smit, Robin Koster en Arjan Wagenvoort gedeeld 3e met 46 punten.

In het algemeen klassement slonk de voorsprong van Twan Jansen een beetje. Door een mindere ronde is zijn voorsprong van 30 punten teruggebracht tot 20 punten. Henri Eggink blijft 2e. Christiaan Brinkhorst is, door zijn weekwinst, Henri tot op 1 punt genaderd. Hierna is Christiaan Wichers nieuw in de top 5. Door zijn 2e plek in het weekklassement klom hij een aantal plekken in het algemeen klassement.

Voor de gehele weekuitslag klik hier.

Voor de stand in het algemeen klassement klik hier