Als enige wedstrijd op het zonnige maar wel ijskoude sportpark nadat de lagere elftallen een lekker balletje hadden getrapt op het kunstgrasveld mochten we voor de 2e knock-out ronde in de beker aantreden tegen TVC 28 uit Tubbergen. Deze tegenstander speelt ook 4e klasse, net als wij maar in een andere regio. Dus ja, op hun cijfers (6 gespeeld en 18 punten met 40 doelpunten voor en 3 tegen) na wisten we niet wat het niveau zou zijn. Dat is natuurlijk altijd leuk! vooraf gezegd dat we van eigen krachten uitgaan en dat we dus gewoon wel echt voor de winst spelen en niet (te) ver achteruit gaan spelen. Hierbij wel genoemd dat we wel moeten aftasten waar hun sterke punten liggen en hier wel alert op moeten zijn.  We begonnen heel goed, en TVC had in het begin ook geen antwoord op onze speelstijl. We konden echt constant goed de druk erop houden en ze echt onze wil opleggen. We kregen steeds meer mogelijkheden en kwamen steeds korter bij een doelpunt waar amber de bal vanaf de zijkant ingespeeld kreeg, uitdraaide en de bal laag in de verre hoek plaatste, niet heel hard maar loepzuiver en dus de 1-0 op het scorebord zette. Vanaf hier ging TVC ook verder naar voren spelen en probeerden ze ons ook echt onder druk te zetten nadat Maureen, die vandaag voor de geblesseerde Maxime inviel, de bal weer in het spel gebracht had meteen kort te zetten. Wij speelden ons hier echter iedere keer goed onderuit en op deze manier was het voor TVC extra hard werken met 9 van de 10 keer geen resultaat. Maar ja, ze kwamen wel steeds wat beter in de wedstrijd en wij konden zelf niet uitlopen in de score wat wel echt had gemoeten op dit moment, ook mede omdat we zelf niet doelgericht genoeg waren en vaak te voorspelbaar waren in onze aanvallen. de afwisseling in de combinatie zoeken en de actie zelf maken was er te weinig. En hierbij moet ook gezegd worden dat TVC gewoon wel een slimme ploeg is en constant met voldoende mensen achterin stonden. Kortom, hun omschakeling was zeer goed. Voorin had TVC een hele snelle en behendige buitenspeelster waar Claudet het gewoon moeilijk had maar ook zeer goed deed en daarachter ook nog eens de rugdekking met Vera en Jessica goed verzorgd was. Op deze manier konden we hun redelijk op afstand houden. Tot in de 38e minuut er een hoekschop gegeven werd en deze bij de 1e paal verlengd ingekopt werd en dit in 1 keer de 1-1 betekende. Gezien het spelbeeld niet terecht…maar ja…dat is voetbal!!!  Direct vanaf de aftrap lieten we zien dat het niet terecht was. De bal was achterin bij TVC en door onze goede druk kon Esther de bal oppikken en goed binnenschieten. Ja, lekker…2-1 wat ook terecht was op dat moment. tot aan de rust speelde de wedstrijd zich dus grotendeels op de helft van TVC af. en op enkele speldenprikjes na hadden we het redelijk onder controle. Helaas konden we in deze periode geen doelpunten bijschrijven die echt wel tot de mogelijkheden behoorde, hierin moeten we echt veel agressiever zijn en een tegenstander echt pijn doen op dat moment. In de rust gezegd dat we scherp moeten blijven en echt met zijn allen de druk er goed op moeten houden. Want je kon zien dat als we ergens een stap te laat waren dat TVC echt wel een ploeg had die kon voetballen en met hun veel gehanteerde lange bal van achteruit ze zeer snel konden omschakelen en gevaarlijk konden worden. Dan krijg je dus de aftrap, die 1x teruggelegd wordt en ja, de lange bal, die wordt, doordat we niet voor onze tegenstander opgesteld stonden opgepakt door hun snelle linksbuiten en zij wint het duel van Sara waarna er net deze keer geen rugdekking was, en schiet ze de 2-2 binnen. dit is dus direct het voorbeeld van scherp beginnen! Mooi is dan dat we hier in de competitie vaak mee weg komen en nu dus tegen een goede tegenstander word je meteen afgestraft. Zeer leerzaam dus. Maar 2-2 is geen probleem als we daarna hun onder druk kunnen houden en in zijn geheel als team vooruit kunnen spelen, maar op een één of andere manier lukte het niet meer om dit 100% goed te doen en kantelde het spelbeeld. TVC had misschien wel minder balbezit maar was wel constant de ploeg die de kansen kreeg. Waar het bij ons voorin, laten we zeggen, iedere keer ongelukkig net niet lukte om tot scoren te komen lukte dat bij TVC wel. in de 60e minuut scoren ze de 2-3 wat dus voor ons niet prettig was. nu moesten we nog een stapje extra zetten, nog harder werken en dit was net te veel gevraagd op dit moment. De gelouterde ploeg van TVC was in zijn geheel net wat volwassener en slimmer en zelfs met in de laatste 10 minuten nog echt 1op1 achterin kon je zien dat wij geen kansen meer kregen en TVC nog 2x kon scoren. 2-5 werd dus de einduitslag, wat een geflatteerde maar wel terechte overwinning was voor TVC al hadden wij het hun lastiger kunnen en moeten maken door zelf meer doelpunten te maken in de 1e helft op het moment dat wij de bovenliggende partij waren. Maar al met al dus zeer leerzaam en wij wensen de goede en sportieve ploeg van TVC dan ook veel succes met hun bekeravontuur.