Het 1e elftal van v.v. Vorden heeft gisterenmiddag in Enschede met 1-0 verloren van VOGIDO. ‘Voor Ons Genoegen Is Dit Opgericht’ is een zondag 2e klasser, maar speelt in de andere regio van Oost (2J) en was dus voor Vorden een onbekende ploeg. Door het gelijke spel tussen TVC en Quick’20 op zaterdagavond (2-2) en met nog 1 speelronde te gaan, zijn beide ploegen voor Vorden na twee verliespartijen niet meer in te halen en is het dus niet meer mogelijk om minimaal een 2e plaats in de poule te behalen. Gisterenmiddag speelde het 1e elftal een goede wedstrijd, had ook het meeste balbezit en domineerde vooral in de 2e helft het spelbeeld, maar ging uiteindelijk toch met een 1-0 nederlaag van het veld af.

Vorden 1 speelde een prima wedstrijd en kon via de opstelling ‘Robin Verstege-Dion Besselink-Bas Kortstee-Sven Mulder-Nick Ziggers-Kris Koning-Sam Abbink-Koen Oosterhuis-Niels Rondeel – Rick Schröer-Gijs van der Veen’ direct vanaf het begin de gewenste speelstijl hanteren, Vroeg druk zetten, in balbezit op de helft van de tegenstander spelen en zo ‘vroeg’ mogelijk de voorwaartsen aan het werk zetten is op de laatste 10 minuten van de 1e helft na, prima uitgevoerd door de ploeg van trainer Wouter Schouten. Door de 1-0 achterstand werd Vorden 1 in de 2e helft nog dominanter en drukte VOGIDO telkens terug op hun eigen helft, maar kon het overwicht alleen niet in de score tot uitdrukking brengen. Werner Rondeel, Frank Hiddink en Musa Dagdelen kwamen in de 2e helft ook nog tussen de lijnen en speelden zodoende goed mee in het aanvallende spel van de geel-zwarten. Bart Stokman bleef uit voorzorg op de bank.

Zodoende eindigde deze bekerwedstrijd in een onterechte 1-0 nederlaag, en kan het 1e elftal met 0 punten uit 2 bekerwedstrijden  komende zaterdagavond 17.00 uur thuis op ons eigen Sportpark ‘t Grote Veld vrijuit  de laatste bekerpot tegen Quick’20 spelen. Wellicht kunnen de afgelopen zondag afwezige spelers zoals Daan Horstman, Remmert Verbrugge, Rahem Pardai, Bart Stokman en Luuk Smit (naast de langdurig geblesseerde Bas Abbink) ook nog weer hun minuten maken, om zodoende als gehele selectie de voorbereiding goed af te sluiten en de competitie op 25 september uit tegen Concordia Wehl goed te starten.