De KNVB heeft vanmorgen de competitie-indeling voor de B-Categorie (Senioren en Jeugd) bekend gemaakt en vanwege onze automatische koppeling tussen Sportlink (Voetbal.nl) en onze site zijn de competities van alle elftallen op onze website terug te lezen. Bij de senioren is ons 3e t/m 7e elftal en de VR1 ingedeeld in een jaarcompetitie, bij de junioren (JO13 t/m JO19 en MO13, MO17, MO19) is er sprake van een halfjaarcompetitie. Dit houdt in dat in de winterstop er voor al deze teams een nieuwe indeling wordt gemaakt en er in de 2e helft van het seizoen sprake is van een voorjaarscompetitie. Bij de pupillen (JO8 t/m JO12) is er sprake van vier series van 5 á 6 wedstrijden en zij starten al op zaterdag 4 september. Halverwege oktober zal de tweede serie bekend worden gemaakt en spelen zij tot aan de winterstop wederom 5 á 6 wedstrijden. De competitie-indeling van de JO8 t/m JO10 is niet terug te zien op de website en Voetbal.nl, want de KNVB heeft besloten om uitslagen en standen niet te publiceren voor deze leeftijdsgroep, de JO11-1, JO11-2 en JO12-1 kun je wel terug vinden.

Wat eveneens opvalt is de gevolgen van de ‘postcode-software’ die de KNVB heeft toegepast, want een groot aantal senioren- en juniorenteams zijn meer richting Salland en Twente ingedeeld ,in plaats van de Achterhoek en Liemers zoals v.v. Vorden dit de laatste 10 jaar veel meer gewend was. Dus Heeten, Holten, Markelo, Bathmen, Neede, Lochem en Laren komen vaker voor als tegenstander, maar we zien ook nog altijd regionale tegenstanders als Pax, ZZC’20 (Zelhem), DZC’68 (Doetinchem) Ruurlo en Warnsveldse Boys terug. Ga naar de link van de teampaginas en zoek jouw favoriete elftal op.