Van de week bereikte ons het droevige bericht dat afgelopen zondagavond Hans van der Linden na een vervelend ziekbed op de leeftijd van 76 jaar is overleden.

Hans was in de jaren ’70 jeugdtrainer, maar heeft vanaf het eind van de jaren ’60 gevoetbald bij Ratti, eerst in de zaterdagcompetitie en vervolgens tot en met de jaren ’80 bij de veteranen. Met dit team werd slechts aan toernooien meegedaan, veelal in de regio, maar zelfs ook eenmaal in Amsterdam. Uiteraard was Hans gedurende de voetbalcarrière van zoon Marc  en kleinzoon Ruud ook een trouwe supporter. De laatste jaren was Hans actief als medewerker van de veldploeg tot zijn lichamelijke toestand dit niet meer toeliet.

Naast zijn werk bij Drukkerij Weevers was Hans buiten het voetbal gedurende zijn leven breed maatschappelijk en sociaal betrokken, waaronder bij de carnavalsvereniging “de Deurdraeijers” en als lid van de tuinploeg bij de katholiek kerk, waar hij tevens de rol van koster vervulde.

Wij zullen Hans blijven herinneren als een sympathieke, betrokken en vrolijke man die een luisterend oor voor iedereen had en namens het bestuur wensen wij de naaste betrokkenen veel sterkte in deze lastige periode.

Hans met het pupillenelftal (D3) uit 1977 met o.a. Kees Jansen, Ab Velhorst jr., Hans Wullink, Dick Lindenschot en Marc van der Linden