Donderdag 28 November was het baggerweer, de hele dag regen en wind en het was dan ook niet zo gek dat het bericht kwam dat er niet op veld 1, 2 of 3 getraind mocht worden.
Dus een bericht in de groepsapp gedaan dat er deze avond helaas niet getraind kon worden.
Nu heeft in eenzelfde situatie de 1e selectie (voetbal – heren) vorig jaar al eens een keer mee gedaan bij de badminton in de zaal in Vorden.
Dit was zo leuk dat dat je er later en nu nog steeds reacties over hoort en dat het veel leuker en ook moeilijker is dan menigeen denkt.
Aangezien de Mo19-1 – combinatie Socii / Vorden ook op donderdag traint was een alternatief trainingsprogramma geen overbodige luxe.
Hans Wullink heeft hierin een belangrijke rol gespeeld, hij bedacht zich geen moment bij het vragen of er meegetraind kon worden.
Het antwoord was “ja natuurlijk, Hoeveel?” en ja, toen in de groepsapp gegooid en de meeste dames hadden nog geen ander programma voor die avond.
Ook de begeleiding deed mee en op deze manier hadden we een groep van 10 in het totaal die mee deden bij de badminton.
De training begon om 20.00 uur en we werden warm welkom geheten door de mensen van de badminton die het echt oprecht gewoon leuk vonden dat we mee deden.
Eerst kregen we een korte uitleg over hoe je bepaalde dingen het beste kon doen en daarna gingen we direct aan de slag met wat sla- en bijbehorend loopwerk.
Van voor naar achter lopen en dan telkens de shuttle op dezelfde plek krijgen kort over het net, dit was moeilijker dan het leek.
Maar een beetje balgevoel wat de dames wel bezitten is ook handig bij het badmintonnen en het ging dan ook zeker niet verkeerd als beginners.
Als laatste van de voorbereidingen hebben we de opslagen geoefend, die onderhands en veelal kort over het net gespeeld horen te worden.
Daarbij moeten ze ook nog eens in een vierkant aan de andere kant, diagonaal over het net gespeeld worden.
Dit was ook zeker niet éénvoudig om dit echt elke keer goed uit te voeren.
Hierna werd iedereen bij elkaar geroepen, toch een kleine 40 personen en gingen we koppels vormen zodat iedere voetballer gekoppeld werd aan een badmintonner.
Op deze manier hebben we 2 wedstrijden gespeeld en kregen we nog in deze wedstrijden de uitleg betreft posities in het veld waar je het beste kunt staan.
Zeer leuk om te doen en ik heb iedere voetbalster alleen maar zien lachen en dus veel plezier zien hebben inclusief de mensen van de badminton.
Natuurlijk zijn de voetbalsters meer getraind dan de trainer want die heeft 3 dagen amper kunnen lopen van de spierpijn, ja echt, als je het goed speelt is het een intensieve sport!!
Ook nadien in de kantine, waar Vera haar kook- en bakkunsten heeft laten proeven, door de hele sporthal van gebak te voorzien, was het zeer gezellig tot in de late uurtjes.
Zo hoort het ook, na sporten even gezellig samen lekker dom lullen en lachen over enkele hachelijke momenten van onze (on-) ervaren badmintonners / voetbalsters.

Bij deze wil ik iedereen bedanken van de Badmintonvereniging Flash Vorden voor deze geweldige avond en wens ze veel succes in de competities en ook met het werven van nieuwe leden.
Het is echt een leuke sport en zeker aan te raden om een keer in elk geval te proberen, zie hieronder wat ik op de website van Flash Vorden heb gevonden;

Eenvoudig kennismaken:
Kom vrijblijvend  kennismaken met de  badmintonsport, de eerste 3 trainingen  zijn gratis en zonder verplichting!

Flash-Vorden heeft hierna nog 2 twee mogelijkheden om geïnteresseerden te laten ervaren hoe leuk  badmintonnen is:
1.De vereniging heeft voor volwassenen een 10-rittenkaart zodat u aan de sport kunt proeven en  de vrijheid heeft om op donderdagen die u uitkomen te komen spelen.
De prijs voor de 10- rittenkaart is € 35,–. U kunt hiervoor meedoen aan de trainingen en daarna vrij spelen.
2.Jeugdspelers kunnen drie maanden gratis komen badmintonnen. Flash-Vorden heeft een  gediplomeerde jeugdtrainer die uw kind het badmintonnen goed kan bijbrengen.