Het is alweer 12 seizoenen geleden, toen Vorden 1 voor het laatst vier keer op rij wist te verliezen. Destijds speelden de geel-zwarten in de 3e klasse C, nadat in 2007 het kampioenschap in de 4e klas was behaald, en verloren zij in de openingsfase van het seizoen respectievelijk van DCS, Doetinchem, Silvolde en DVC’26 en behaalden zij in de vijfde ontmoeting het eerste punt tegen Gendringen. Nu in het vierde opeenvolgende seizoen (2018-2019) in de 2e klas is deze negatieve serie wederom behaald, want na nederlagen tegen DCS, SPERO en Warnsveldse Boys werd gisteren met maar liefst 4-1 verloren van Union uit Nijmegen. De ploeg van trainer Michel Feukkink is door deze negatieve serie gezakt naar de 13e plaats en heeft 17 punten uit 15 wedstrijden.

Al met al is het maar 2 punten minder dan vorig seizoen rondom deze tijd, toen Vorden 1 na 15 wedstrijden 19 punten had behaald en uit tegen AZC met 2-0 de 16e wedstrijd had verloren. Toen stond het echter op een gedeelde 10e plaats en behaalden zij in de laatste 10 wedstrijden nog 16 punten waardoor uiteindelijk de 7e plaats werd veroverd. Voor Vorden 1 staan er nog 10 hele belangrijke weken te wachten want in dit seizoen zijn de onderlinge afstanden in het rechter-rijtje minimaal en is er vanaf plaats 7 (Varsseveld – 22) t/m plaats 14 (Warnsveldse Boys – 16) maar 6 punten onderling verschil. Een voordeel voor Vorden 1 is het feit dat er nog twee inhaalwedstrijden gespeeld dienen te worden (DCS en Eendracht’30) en zodoende de onderlinge verschillen in het aantal wedstrijden gelijk getrokken wordt.

Gisteren speelde Vorden 1 uit in Malden (Nijmegen) zonder de geblesseerde Luuk Smit, Roy Böhmer, Stefan Eggink en Ate Barendsen en aangezien ook Bart Stokman nog steeds afwezig is had Michel Feukkink maar 10 spelers van zijn eigen selectie beschikbaar en moest dus Niels Rondeel als 19-jarige JO19-1 speler als links-back beginnen in de basis. Op de bank zaten naast reservekeeper Esli Lindenschot de 2e en oud 1e elftalspeler Wiebe de Jong en Kris Koning en Dion Besselink vanuit de JO19-1. Vorden 1 kwam vrij snel met 1-0 achter maar maakte na een kwartier alweer gelijk, al was hier een eigen doelpunt van Union voor nodig. In de 1e helft werd het echter toch nog 2-1 en 3-1 voor de rust en had Vorden pech met een kopbal op de lat. Na de rust kreeg Vorden het niet meer voor elkaar om er nog een wedstrijd van te maken en toen in de 79e minuut het 4-1 werd voor Union was het helemaal beslist.

Voor het eerst in de acht jaar onder leiding van trainer Michel Feukkink staat het 1e elftal in deze fase van de competitie, eind maart,  onder de streep. Juist nu moet het team achter elkaar blijven staan, moet er intensief en positief getraind worden, moeten er op zondag extra meters gemaakt worden en moeten we met z’n allen (spelers, trainers, begeleiding, bestuur, supporters) positief blijven en energie stoppen in de belangrijke zaken. Aanstaande zondag moet het tij dan keren, uit tegen SDOUC in Ulft.