logo achterhoek cup

Maandag 29 september – Afgelopen vrijdagavond heeft de loting van de achterhoekcup plaats gevonden dat dit seizoen voor de derde keer wordt gehouden. In het 1e jaar bereikte Vorden 1 de halve finale en afgelopen seizoen strandde het al in de 2e ronde. Dit seizoen begint Vorden 1 met een uitwedstrijd tegen Ulftse Boys (4e klas).

Er doen dit seizoen maar liefst 69 standaardelftallen mee met het toernooi. Om tot het gewenste aantal van 64 te komen, zodat de knock-out variant gebruikt kan worden van 64-32-16-8-4-2, dienen er dus eerst vijf voorrondewedstrijden gespeeld te worden, waarvan de winnaar instroomt in de 1e ronde. Vorden 1 hoeft deze voorronde niet te spelen en is in de 1e ronde direct gekoppeld aan Ulftse Boys. Deze 4e klasser kennen wij nog van een aantal seizoen geleden in 4c. Terwijl Vorden de weg naar de 3e klas is ingeslagen, degradeerde Ulftse Boys naar de 5e klasse. Inmiddels is de weg naar boven weer ingeslagen en speelt de tweede club uit Ulft weer in de gewenste 4e klasse. De beide wedstrijdsecretariaten zullen in overleg met de trainers een datum prikken en de enige eis die de Achterhoek Cup heeft gesteld is dat het voor eind oktober afgerond moet zijn. In de 2e ronde dient de winnaar van Ulftse Boys tegen Vorden het op te nemen tegen de winnaar van OBW tegen Be Quick Zutphen.

Voor meer informatie over de Achterhoek Cup ga naar http://www.achterhoek-cup.nl/