Vorden, 17 augustus 2018 – Vorden 1 start in haar 4e seizoen in de 2e klasse i op 23 september met een thuiswedstrijd tegen promovendus VIOD. Een week later staat de eerste derby op het programma uit tegen AZC en op 28 oktober wordt de tweede derby uit tegen Warnsveldse Boys gespeeld. De KNVB heeft de wens van v.v. Vorden ingewilligd en zodoende spelen de ene week Vorden 1, 2, Dames 1, Vorden 4 en 7 thuis en de andere week Vorden 3,5 en 6. Vorden 2 begint thuis tegen streekgenoot Witkampers en moet een week later uit naar Ruurlo. Het damesteam van Vorden, dat voor het eerst in de historie in de seniorencompetitie gaat spelen, begint thuis tegen DEO/Haarlo en speelt op 14 oktober de streekderby tegen PAX. De competitie start dus op 23 september, laatste wedstrijd is op 9 december (Vorden 1 op 16 december), men start weer op 10 februari (Vorden 1 op 20 januari) en de laatste competitiewedstrijd is op zondag 26 mei. Klik op ‘lees verder’ voor meer informatie.

Vorden 1 treft dus in haar eerste thuiswedstrijd promovendus VIOD en dat is voor ons geen onbekende tegenstander. Vijf jaar geleden speelden beide clubs in de 3e klas en promoveerde VIOD ondanks een 8e plaats via de nacompetitie naar de 2e klas. Daar verbleef het maar 1 jaar en degradeerde direct weer terug naar de 3e klas, terwijl Vorden 1 door het kampioenschap in 2015 juist naar de 2e klas promoveerde. VIOD degradeerde zelfs direct door naar de 4e klas, maar na een kampioenschap in 2017 en een knappe 3e plaats in de 3e klas en winst in de nacompetitie speelt de Doetinchemse ‘sleeping giant’ weer bij Vorden 1 in de 2e klas. Op 30 september staat de derby uit tegen AZC al op het programma en op 14 oktober gaan we met z’n allen naar Warnsveld waar de derby Warnsveldse Boys tegen Vorden voor het eerst in de 2e klas op het programma staat.

Vorden 1 speelt dit jaar van de 13 uitwedstrijden er vijf op natuurgras en acht op kunstgras. Tussen 14 oktober en 10 februari speelt de ploeg van trainer Michel Feukkink maar liefst 7 uitwedstrijden achter elkaar op kunstgras en het toeval wil dat de laatste drie uitwedstrijden op 14 april, 21 april en 19 mei (Eendracht Mook, Varsseveld en Concordia Wehl) allemaal op natuurgras worden gespeeld.

Vorden 2 begint met een thuiswedstrijd tegen Witkampers 3 en speelt een week later de derby tegen Ruurlo 2. Op  11 november staat de derby tegen PAX 3 op het programma, maar het 2e elftal speelt in de reserve 3e klas tegen meerdere buurtclubs want ook Reunie 2, Brummen 2 en Basteom 2 spelen bij het elftal van de nieuwe trainer Luc Feukkink in de competitie.

Vorden 3 is het nieuwe elftal in de senioren (oude Vorden 3 is Vorden 4 geworden en onze club speelt dus nu met 7 seniorenteams) en zij beginnen de competitie direct met een prachtig affiche, namelijk de derby tegen de nieuwe samenwerkingsclub Ratti/Socïi 2. Op 30 september spelen zij voor het eerst thuis tegen Eerbeekse Boys 3.

Het dameselftal van trainer Rob Oplaat zal op 23 september voor het eerst in de 89-jarige historie een competitiewedstrijd spelen en wel thuis tegen DEO-Haarlo. De dames spelen in de 5e klas en moeten vooral tegen regionale clubs zoals HC’03 2, Basteom 1 , PAX 2, Ratti-Socïi 2, Klein Dochteren 1 en FC Zutphen 2.

Voor het gehele programma van alle 7 seniorenteams van v.v. Vorden en Dames 1 klik op de volgende excelsheet (op ieder tabblad/Werkblad staat een elftal) : Programma_Senioren_2018-2019