Vorden, 5 mei 2018 – In het vernieuwde speelschema van de KNVB, waarbij de na vele jaren door clubs aangegeven wens om langer door te voetballen in het voorjaar is doorgevoerd, zijn in deze periode twee inhaalweekenden gepland. Het vorige weekend van 28-29 april en het huidige weekend van 5-6 mei waren in eerste instantie dus vrije weekenden ook al omdat de KNVB had geluisterd naar de wens van vooral de jeugdafdelingen van de clubs om met de voorjaarsvakantie geen competitievoetbal te plannen. Door de extreme winterstop en de vele afgelastingen moet er flink worden ingehaald en wordt er dus volop gevoetbald in deze twee heerlijke voorjaarsweekenden. Na deze week, waarbij er ook nog op woensdagavond en Hemelvaartsdag wordt gespeeld, hebben (bijna) alle teams weer een gelijk aantal wedstrijden en zullen de laatste drie speelrondes op 12-13, 19-20 en 26-27 mei worden afgewerkt.

Bij de jeugdafdeling is er een relatief klein inhaalprogramma gepland. Slechts 7 teams komen in actie waarvan 6 op ons eigen Sportpark. De komende week staan er op woensdagavond ook nog twee inhaalwedstrijden op het programma en ook in de week erop worden er op dindag- woensdag- en donderdagavond inhaalwedstrijden afgehandeld. Vandaag komen om 10.00 uur vier pupillenteams in actie en speelt om 11.45 uur de JO19-1 een thuiswedstrijd tegen HC’03 JO19-1. Bij winst op de Hessencombinatie staat de ploeg van trainer Michiel Barink op een gedeelde 2e plaats met AZC en heeft het nog uitzicht op de 1e plaats aangezien Eerbeekse Boys ook nog op het programma staat.

Bij de senioren staat er zondag nagenoeg een volledig programma ingepland, want alleen het 6e elftal heeft dit keer vrij. Vorden 2 zal thuis proberen de goede serie van twee overwinningen op PAX en Varsseveld door te zetten door ook FC Eibergen te verslaan. De ploeg van interim trainer Michiel Barink staat op de 7e plaats en moet na dit weekend nog drie wedstrijden tegen Sp. Neede, FC Winterswijk en PAX. Vorden 3 speelt ook thuis en moet tegen Sp. Lochem. Ondanks een fraaie 2e plaats is de strijd om de 1e plaats nagenoeg gestreden want met 8 punten achterstand en nog vier wedstrijden te gaan zal het kampioenschap waarschijnlijk naar PAX gaan. Vorden 4 zal als nieuw seniorenteam proberen nog een winstpartij te halen en Vorden 5 zal in deze ‘engelse weken’ wederom bewijzen dat de inzet en wedstrijdbeleving 100% zal zijn.