Vrijdag 14 april 2017- Aankomend paasweekend staan er voor de selectie van Vorden twee inhaalwedstrijden op het programma. Zaterdagavond wordt in Vorden de eerste wedstijd tegen Leones afgewerkt en paasmaandag speelt Vorden 1 een uitwedstrijd in Wehl. Wiebe de Jong blikt alvast vooruit op aankomende zaterdag.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen OBW beleefd?

De wedstrijd tegen OBW heb ik als een wisselvallige dag beleefd.  In balbezit waren we sterk maar in balbezit tegenstander was het nogal rommelig.  De uitslag was over het geheel van de wedstrijd niet terecht qua kansen verhouding.  We hadden het in de tweede helft uit moeten spelen aangezien we met 3-1 voorstonden en zij met tien man speelde. Dus we hadden de drie punten mee naar Vorden moeten nemen.

Hoe bevalt het je binnen het eerste elftal? Wat zijn je ambities?

In het eerste deel van het seizoen was het erg prettig om als vaste kracht te mogen spelen.  Doordat er wat geblesseerde waren heb ik mijn kans gekregen en veel minuten kunnen maken.  En nu zijn de geblesseerde terug en zit ik weer op de (gezellige) bank.  Mijn ambitie dit seizoen is om nog paar basis plekken te verdienen en een goaltje mee te pikken.

Wat is de doelstelling van de selectie van het eerste elftal op dit moment?

De doelstelling voor het resterende deel van het seizoen is zo hoog mogelijk zien te eindigen plus misschien nog een nacompetitie(toetje).

Aankomend weekend spelen we thuis tegen Leones. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Zaterdag tegen Leones een team waar wij het altijd goed tegen doen. De uitwedstrijd werd door ons gewonnen in een gelijk opgaande wedstrijd met veel duels en strijd op het middenveld. We begonnen de wedstrijd onwennig en maakten veel fouten in de passing dat resulteerde verder niet echt kansen voor Leones. We kwamen steeds beter in de wedstrijd en konden meer op de helft van Leones spelen.  De 2e helft gingen we verder zoals we de eerste helft eindigde.  Er werden niet erg grote kansen gecreëerd van beide kanten. Maar gelukkig hadden wij ons goudhaantje Frank Hiddink die een klutsbal vanuit een ingooi in de netten werkte.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd met veel strijd en passie omdat wij wat goed te maken hebben na het verlies van 2 punten vorige week bij OBW.  En Leones heeft na vorige week ook wat goed te maken. (4-1 verlies bij AZC)
Wij moeten als een spero van start gaan om Leones te laten zien dat er in Vorden niks te halen valt.
Vanaf het begin ons spelletje spelen als het veld het toelaat.  En als het een vechtwedstrijd wordt wil ik de supporters erop attenderen dat er op veld 2 ook nog een leuke wedstrijd word gespeeld.
Namelijk onze klasbakken van Vorden 3 in de derby tegen Pax 4.

Dus komt u allen naar ons Sportpark ’t Grote Veld 17:00
Vorden 1 – Leones 1