Maandag 22 juni was het zover! Harry Jansen kon, met medewerking van Frank Sessink Bestratingen, de eerste tegels plaatsen van de drie kilometer lange Tegelwandelroute in het centrum van Vorden. Inmiddels liggen de zeventien granieten foto-tegels van vijftig bij vijftig centimeter in de trottoirs op evenzovele markante locaties in het centrum van Vorden die de wandelaar iets van de ‘geschiedenis’ van Vorden moeten laten zien. Het idee van vordenaar Harry Jansen samen met Harold Pelgrom, Fred Wolsink en Bertus Rietberg om een wandelroute door het dorp aan te leggen in de vorm van foto-tegels van markante plaatsen in ons dorp, kreeg dus afgelopen week haar beslag. Het zijn plaatsen en gebouwen met een historische waarde binnen onze gemeenschap. De route leidt u als wandelaar in Vorden naar de plekken waar ooit de zuivelfabriek, de coöperatie en bijvoorbeeld Kuiperij Hofs hebben gestaan. Maar ook het oude postkantoor, de voormalige kapel van de katholieke gemeenschap en café Pardijs (Onder de Linden) staan op een tegel. En juist in deze laatstgenoemde tegel wordt onze voetbalclub genoemd in het bijbehorende verhaal op de foto-tegel De voetbalvereniging Vorden is namelijk op 20 augustus 1929 in dit café opgericht. In het gebouw van de huidige kapsalon Heersink werd destijds door de familie Pardijs het Café-Biljart ‘Onder de Linden’ gerund en 90 jaar geleden vond hier dus de oprichtingsvergadering plaats met daarbij de vijf bestuursleden en de 12 nieuwe spelende leden. Alle foto-tegels zijn voorzien van een rand met gele straatstenen, behalve deze lijst van ‘Café Pardijs’ (borreltje onder tafel) want door de link met onze voetbalclub is hier een ‘geel-zwarte’ rand omheen geplaatst !

Lees hier het complete verhaal over deze tegelwandelrtoute in het Contact van afgelopen week.

De markante en zeer actieve vordenaar en initiatiefnemer van deze foto-tegels Harry Jansen is ook jarenlang binnen onze club actief geweest als voetballer, bestuurslid, redactielid van de Tackle, leider en consul. Op onderstaande foto staat hij als leider van het 3e elftal tijdens de uitreiking van de trainingspakken ter gelegenheid van de opening van de nieuwe winkel ‘Kluvers Sport Totaal’.