Na zo’n midweeks programma is het altijd weer afwachten of er in het weekend spectaculaire wedstrijden komen of dat de midweekse speelronde nog in de benen voelbaar is. Bij AZ – FC Utrecht was er niets te merken van vermoeidheid na de wedstrijden van een paar dagen geleden. in een zinderende wedstrijden sloten zij de 1e helft af met 3-3 waarna de eindstand 5-5 werd. Het publiek ging als grote winnaar naar huis! En een gelijkspel was ook de trend van deze zaterdagwedstrijden. Want ook NEC Nijmegen – Sparta Rotterdam en Bayern München – Eintracht Frankfurt eindigde in een gelijkspel.

Wilco Klein Nengerman wist dit het beste te voorspellen. Hij wist RKC Waalwijk – FC Emmen en NEC Nijmegen – Sparta Rotterdam helemaal goed te voorspellen en scoorde ook goed in de overige wedstrijden. Met 34 punten is hij koploper. Maar ook deze keer zijn de verschillen klein. Henry Koning staat 2e met slechts 3 punten achterstand. Hij voorspelde alleen RKC Waalwijk – FC Emmen helemaal. Maar doordat hij de overige wedstrijden ook goed scoorde staat hij met 34 punten op de 2e plek. Kort daarachter een grote groep achtervolgers die wordt geleid door Gijs van Ditshuizen met 29 punten. Gijs kan door deze goede tussenstand ook goede zaken doen in het algemeen klassement, aangezien Twan Jansen en Henri Eggink (nog) niet in de bovenste regionen te vinden zijn.

Maar we zijn pas net over de helft van de wedstrijden in de pool. Dus er kan nog genoeg veranderen. Vandaag is de vraag of Vorden 1 van Witkampers 1 gaat winnen? Of er een schokeffect te zien is bij Ajax tegen Excelsior? En weet Feyenoord de koppositie te behouden door van FC Twente te winnen? Vandaag krijgen we de antwoorden en vanavond weten we dan ook wie speelronde 19 van de VoProVo-voetbalpool heeft gewonnen.

Voor de tussenstand klik hier