Het was gisteren een slechte zondag voor v.v. Vorden, want zowel het 3e, 2e als het 1e elftal verloren hun wedstrijd. Alle drie elftallen stonden voor gisterenmiddag in het linker rijtje en hadden goede kansen om zich nog stevigere aan de goede kant van de ranglijst te nestelen, maar bij alle drie liep het dus anders dan verwacht. Vorden 1 had lange tijd zicht op een punt en had dit volgens trainer Manfred Graven ook wel verdiend, alleen liet de lepe voorhoede van Eendracht’30 zien dat het zeer efficiënt met de kansen om ging. ‘Absoluut hun beste linie met een tweetal spelers die echt als roofdieren zitten te wachten op hun kansje en dan telkens zeer doeltreffend toe slaan.’

Vorden was met haar voltallige selectie naar Limburg afgereisd waarbij alleen Daan Horstman voor 1 wedstrijd was geschorst en Kris Koning mee had gedaan bij het 2e elftal. De overgebleven 15 spelers werden als volgt verdeeld: Basisopstelling met Verstege, Stokman, Abbink, Kortstee, Rondeel, Böhmer, Oosterhuis, Smit, Abbink, Barendsen en van der Veen. Wiebe de Jong, Sven Mulder, Frank Hiddink begonnen als reserve en vielen alle drie nog in. Esli Lindenschot bleef als reservekeeper werkeloos op de bank.

Net als tot nu zovele wedstrijden in dit seizoen was Eendracht’30 tegen Vorden wederom een gelijkwaardige wedstrijd met in kwaliteit en veldspel nagenoeg twee evenwichtige ploegen. Na 6 wedstrijden (kwart van de competitie) kun je onderhand concluderen dat dit seizoen alleen MASV er kwalitatief bovenuit steek met hun selectie en de overige ploegen veelal aan elkaar gewaagd zijn. Dit houdt ook in dat er vaak kleine scores te noteren zullen zijn en in ieder geval kleine verschillen. Het is dan ook extra jammer als er doelpunten tegen gekregen worden, die voorkomen hadden kunnen worden of te wijten zijn aan je eigen verdedigende acties. Zo kwam Vorden 1 in de 1e helft jammerlijk op een 0-1 achterstand, toen door gebrek aan communicatie en coaching een bal toch nog werd getoucheerd, terwijl keeper Robin Verstege al uit kwam lopen. De bal kwam zodoende precies voor de voeten van de van hoofdklasser Juliana Malden afkomstige Hoogakker, die eenvoudig binnen kon tikken.

In de tweede helft bracht Ate Barendsen de stand in de 58e minuut op 1-1 en daarna kwam er een fase waarin Vorden flink aandrong en op jacht ging naar de voorsprong. ‘Ik vond dit voor ons de beste fase van de wedstrijd, alleen waren wij telkens tot aan de 16 meter gevaarlijk. Het ontbrak aan de juiste laatste pass, de laatste combinatie en zodoende ook tot het gebrek aan echte kansen. Het was voor ons erg ongelukkig dat wij in de 75e minuut alsnog weer achter kwamen toen een vrije trap vanaf 30 meter door één van ons werd getoucheerd en Robin Verstege kansloos op het verkeerde been werd gezet. De 1-3 in de 80e minuut was een prima uitgespeelde goal uit een counter vanaf eigen helft en daarmee liet de voorhoede van Eendracht ook wel haar klasse zien. Ik vond echter dat wij qua veldspel en spelaandeel een punt hadden verdiend, alleen had de voorhoede van Eendracht wel de betere kansen. Toch kregen wij in de 88e minuut nog een penalty die jammerlijk werd gemist (tegen de paal) door Ate en daarna ging een kopbal van Frank nog net voorlangs. Daar waar wij vorige week echt goed door konden komen in het 16-metergebied, stopte het nu te vaak zo’n 20 meter voor het doel. De jongens zijn teleurgesteld en er heerst ook een mineurstemming omdat er vandaag mogelijkheden lagen om je stevig in het linker rijtje te nestelen. Maar ik heb ook vandaag weer voldoende goede dingen gezien, ben tevreden over de inzet, de beleving en grote gedeelten van de wedstrijd ook het veldspel en kijk met alle vertrouwen richting Union aanstaande zondag, aldus trainer Manfred Graven.