Als enige wedstrijd in Vorden waar de supporters dus helaas niet meer welkom waren mochten wij aantreden tegen Broekland Vr1. Deze wedstrijd was de vorige keer afgelast omdat ze te weinig mensen hadden en dus opnieuw ingepland. Hierdoor moesten we Rosa helaas missen en waren we verder wel compleet. Noa had de eer om te mogen keepen. We begonnen de wedstrijd redelijk tot goed, we lieten de bal het werk doen en kregen 2 halve kansen zonder dat Broekland nog voor enig gevaar had kunnen zorgen. Maar de 1e uitbraak van onze tegenstander was meteen zeer gevaarlijk. Ja, dan weet je meteen wat hun strijdplan was. Ze hadden 2 of 3 dames die gewoon wel echt goed waren en bij hen het verschil moesten maken. Mette en Amber hadden hun handen vol om op het middenveld de slag te winnen en hierbij dus nog aanvallend bij te kunnen sluiten. De 0-1 viel helaas na een vrije trap vanaf de zijkant, een hele verre trap beland meteen prachtig in de verre hoek en hierdoor was Noa kansloos. Vanaf deze 0-1 waren we niet meer onszelf, we lieten alles maar gebeuren en vergaten om onze mouwen op te stropen en hier gewoon meer tegenover te zetten. De hele 1e helft hebben we verder ook alleen kunnen voetballen waar Broekland dit toeliet. Voorin kregen we weinig houvast op enkele speldenprikjes na van Sam die nog voor enkele voorzetten zorgden. Maar Broekland had ruim voldoende mensen achterin en speelden dit dus redelijk makkelijk uit om ons niet te laten scoren. De afstandsschoten waren ook allemaal veel te weinig vaart en dus is hun keepster niet getest de 1e helft. Helaas vielen voor rust Mette en Joanne beiden al uit  waar Johan Bolink de enkel van Joanne met dodelijke precisie vastgelegd heeft. Hierdoor hoefde er ook geen röntgenfoto meer gemaakt te worden gelukkig. Helaas was dus Rosa afwezig en moest hierdoor Maree achterin plaats nemen en Samantha bij op het middenveld er bij wat ze prima deed. Dan hoop je met 0-1 de rust te bereiken wat helaas ook niet lukte, de 0-2 was een goede aanval van Broekland en dus de 0-2 was een feit. In de rust iedereen toegesproken dat we hier maar op 1 manier van kunnen gaan winnen en dat is keihard knokken voor elkaar en zorgen dat we ze compleet onder druk houden en dus iedereen vooruit druk zetten waar het mogelijk is. De lange bal en dus het duel achterin MOET dan gewonnen worden en dat deed Barbara die veelal op deze plek stond uitstekend de 2e helft. Dus het was wachten op de aansluitingstreffer. Maar dit ging niet van harte, Broekland heeft gewoon een geslepen team die achter in een goed Blok vormden waar lastig doorheen te spelen was. In de 70e minuut was het door een handsbal eindelijk een kans doordat de scheidsrechter een penalty gaf. De trainer van Broekland was het hier niet mee eens maar ja, dat was daarna met alles zo. Maree eiste de penalty op en schoot deze goed en hard in de goal, dit gebeurde in de 70e minuut en dus nog tijd voor de gelijkmaker. Helaas lukte dit niet meer terwijl er wel kansen voor waren waar Amber nog de beste mogelijkheid had maar net over schoot. Na de 5 minuten blessuretijd, wat volgens de trainer van de tegenstander veel te lang was en hij dit met menig middelvingertje probeerde aan te duiden was helaas de nederlaag een feit. Maar wel weer een wijze les dat je gewoon geen helft te slap voetballen kunt veroorloven en dat we hebben laten zien dat weer keihard voor elkaar knokten de tweede helft.  Komende zondag mogen we uit naar WWNA die vrij hoog staan en dus zal dit zondag weer een pittige uitdaging worden maar we gaan zeker weer ons best doen om de punten mee te nemen naar Vorden.