Vorden, 24 september 2017 – Vorden 1 heeft vanmiddag voor de 7e achtereenvolgende keer onder leiding van trainer Michel Feukkink haar seizoensopening gespeeld en voor het eerst in deze periode is dit uitgedraaid op een verliespartij. In 2011 werd het 2-2 in de 4e klas tegen Witkampers en in 2012, 2013 en 2014 waren het achtereenvolgens in de 3e klas Doetinchem (4-0), Varsseveld (4-1) en VVO (1-0) die verslagen werden. In 2015 werd er in de 2e klas gewonnen van Babberich (3-0) en vorig seizoen was er een puntje tegen SDOUC (0-0). Vanmiddag stond de uitwedstrijd tegen SPERO uit Elst op het programma en mede door een vroege tegentreffer in de 2e minuut werd er uiteindelijk tegen 10 man met 2-0 verloren en dit betekende dus voor het eerst in de 7 seizoenen van Michel Feukkink een verliespartij op de openingsdag.

Vorden 1 was er klaar voor na een voorbereiding met 2 winstpartijen (Sp. Westervoort en HC’03) en een verliespartij (DCS)  in de oefenwedstrijden en drie redelijk goed verlopen bekerwedstrijden met winst op FC Zutphen, een gelijk spel tegen RKZVC en een verliespartij tegen Bon. Boys. De selectie van 17 personen had bij de start van het seizoen alleen de ongelukkige Siebren Bijenhof in de lappenmand en kon dus met 16 fitte spelers richting de Betuwe. Trainer Michel Feukkink begon met nieuwkomer Tom Klein Kranenberg in de basis, die verder bestond uit de vaste namen: Verstege, Stokman, Eggink, Kortstee, Abbink (S), Oosterhuis, Böhmer, van der Veen, Horstman, klein Kranenberg dus en Hiddink. Op het sportpark in Elst, waar SPERO vorig seizoen in haar debuutjaar in de 2e klas al indruk had gemaakt met een 5e plaats, ging het echter voor Vorden direct in de 2e minuut al mis toen Michael van Swaaij de groen-witten op 1-0 zette. Ondanks een rode kaart bij Spero in de 30e minuut kon Vorden 1 voor rust de stand niet gelijk trekken. In de 2e helft lukte dit ook niet en werd uiteindelijk de strijd in de 88e minuut beslist door een doelpunt van Niels Kleijn.

Het was voor v.v. Vorden in het algemeen geen succesvolle seizoensopening want ook het 2e elftal (3-0 verlies tegen Reunie 2), JO19-1 (1-6 verlies tegen Concordia Wehl) en JO17-1 (1-2 verlies tegen VVG’25) verloren hun wedstrijd en van de selectieteams konden alleen het 3e (5-3 winst op DEO 2) en de JO15-1 (0-7 winst op ATC) drie punten bij schrijven in dit weekend. Volgende week staat de eerste thuiswedstrijd van Vorden 1 op het programma tegen Voorwaarts uit Twello en laten we hopen dat de figuurlijk en feestelijke ‘seizoensopening’ dan luister bij wordt gezet met goede resultaten van Vorden 1 en de overige teams.