Gisterenavond is op ons Sportpark ‘t Grote Veld de kwartfinale van de Achterhoek Cup gespeeld tussen Vorden JO15-1 en Gendringen/SVGG JO15-1. Vorden heeft zich geplaatst voor de halve finale door met 3-1 te winnen en zal nu op woensdag 22 april aan moeten treden tegen Grol JO15-1 op het terrein van VIOD. Vorden heeft de halve finale weten te bereiken door allereerst de poule als winnaar af te sluiten met overwinningen op Warnsveldse Boys, SJO Terborg-Silvolde en VVG’25. In de 1/8e finale werd de fusieclub uit Zelhem, ZZC JO15-1 met 1-0 te verslagen en gisterenavond moest dus Gendringen/SVGG het onderspit delven. Het is de derde keer in vier jaar tijd dat Vorden de halve finale weet te bereiken, de voorgaande twee keer tegen Warnsveldse Boys (2016-2017)en FC Eibergen (2017-2018) kon echter beide keren de finale niet gehaald worden.

Waren tot nu toe de tegenstanders van v.v. Vorden allemaal ploegen uit dezelfde 1e klasse als v.v. Vorden zelf, tegenstander Grol uit Groenlo in de halve finale komt uit in de 3e divisie (2 klassen hoger) en speelt daar ook nog eens in de top 3 samen met Excelsior’31 JO15-1 en Tubantia JO15-1. Grol is dus de favoriet voor de eindzege, want in de andere halve finale tussen OBW JO15-1 en ST Terborg/Silvolde JO15-1 zitten ook 2 clubs uit de 1e klasse. Andere favorieten voor de eindzege in deze editie van de Achterhoek Cup waren hoofdklasser VIOD, die gisterenavond echter met penalty’s verloor van Terborg/Silvolde, 3e divisionist FC Trias, dat in de 1/8e finale verloor van Gendringen/SVGG, en 2e divisionist (!) DZC’68 dat in de 1/8e finale heel verrassend met 5-3 verloor van AZSV, die op haar beurt gisterenavond weer het onderspit moest delven tegen OBW.

Voor Vorden JO15-1 dus een hartstikke mooie uitdaging en een doelstelling om de volgende verrassing te zijn in het dit seizoen toch al niet te voorspellen editie van de Achterhoek Cup. Hieronder het schema vanaf de kwarftinale’s en de geplande halve finale en finale en daaronder de 3 teams van Vorden JO15-1 uit de laatse vier jaar wie de halve finale hebben gehaald.

Het team van Vorden JO15-1 dat gisterenavond zich wist te plaatsen voor de halve finale van de Achterhoek Cup door met 3-1 te winnen van Gendringen/SVGG JO15-1.

Het team van Vorden JO15-1 voorafgaand aan de halve finale tegen Warnsveldse Boys in het seizoen 2016-2017.

Het team van Vorden JO15-1 dat in de halve finale van de Achterhoek Cup aan moest treden tegen FC Eibergen in het seizoen 2017-2018