Alles zat mee, een heerlijke voorjaarzonnetje, 750 man publiek, een positie op de ranglijst met voor beide ploegen kansen op een plek in het linker-rijtje en natuurlijk de ingrediënten die sowieso bij een derby altijd aanwezig zijn. En toch kwam de wedstrijd niet ‘los’ en was de einduitslag met 1-1 uiteindelijk ook een terechte score, aangezien geen van beide ploegen het af kon dwingen om als verdiende winnaar het veld te verlaten. In de eerste helft kwam Vorden op voorsprong door een doelpunt van Frank Hiddink en in de 2e helft was het Luc Wassink die de terechte 1-1 scoorde voor AZC.

Vorden 1 moest het stellen zonder de geblesseerde en afwezige Roy Böhmer, dus koos trainer Michel Feukkink net als vorige week weer voor het middenveld met Gijs van der Veen, Koen Oosterhuis en Sven Mulder. Juist in deze linie wordt vaak een wedstrijd beslist en in ieder geval het ritme bepaald. De ploeg wie het middenveld in handen heeft is vaak de ploeg wie het spel dicteert, het ritme bepaald en het meeste afdwingt. En in het eerste half uur van de wedstrijd was deze linie in handen van Vorden en daardoor had de thuisclub in deze fase van de wedstrijd de betere mogelijkheden. In de 21e minuut werd het dan ook verdiend 1-0 toen Koen Oosterhuis een lange bal over de verdediging van AZC als enige goed inschatte en op snelheid alleen op keeper van de Broek af kwam. Zijn inzet werd echter gekeerd door de uitstekende doelman van AZC, echter in de rebound was het Frank Hiddink die de 1-0 liet aantekenen. Nog geen vijf minuten later kreeg rechtsbuiten Tom klein Kranenbarg de kans om de Vordenaren op 2-0 te zetten, maar in twee inzetten lukte het niet om doelman van de Broek te passeren. In het laatste kwartier van de 1e helft kreeg AZC wat meer vat op het middenveld en was het vooral uitblinker Michael Beltman die met zijn passeeracties en uitstekende traptechniek gevaarlijk werd. In de 40e minuut leek hij op weg naar een geweldig doelpunt nadat hij met drie sleepbewegingen door de verdediging sneed, maar met een uiterste krachtinspanning stortte Bas Kortstee zich met een sliding in de baan van het schot. Ook in de allerlaatste minuut van de 1e helft was het AZC dat dichtbij de gelijkmaker was, toen de bal pardoes voor de voeten viel van dezelfde Michael Beltman, maar nu was het keeper Robin Verstege die met een katachtige reactie vol op de bal dook en zodoende de inzet keerde.

In de tweede helft was het AZC dat de wedstrijd dicteerde en het middenveld stevig in handen had. Nadat na 20 minuten Tom klein Kranenbarg al gewisseld moest worden voor de 18-jarige Kris Koning, was het na 50 minuten Sam Abbink die naar de kant moest en de andere A-junior, Niels Rondeel, het veld betrad. Vorden had het zwaar, zakte ver terug, liet AZC komen en kwam zelf zodoende niet meer aan het voetballen. Ballen werden weg getrapt, de voorhoede werd niet meer bereikt en toen AZC in de 60e minuut de 1-1 liet aantekenen was dit op dat moment ook een terechte tussenstand. Er waren veel mensen, waaronder zeker de grote groep supporters (250!) uit Zutphen, die hadden gedacht dat AZC er in deze fase ‘d’r op en d’r over’ zouden gaan, maar gek genoeg kwam er juist weer evenwicht in het spel. Er werd enorm geknokt en met veel inzet, strijd en passie zorgde Vorden ervoor dat het weer in de wedstrijd kwam. Het spel in balbezit bleef echter pover en zodoende was er voor de vele toeschouwers in het laatste half uur niet veel meer te beleven. Daan Horstman verhuisde nog een keer naar de rechterbuitenkant en liet twee keer de supporters van Vorden opveren. De eerste passeeractie en prima voorzet werd nog tenauwernood weg gewerkt door AZC, maar zijn tweede identieke actie werd door spits Frank Hiddink op waarde geschat, maar zijn inzet ging keihard voorlangs.

Het eerste half uur was Vorden licht in het voordeel, het middelste half uur had AZC de regie in handen en in het laatste half uur was het volledig in evenwicht …. de 1-1 is dan ook een terechte eindstand en deze pot verdiende dan ook geen winnaar. Volgende week speelt Vorden uit tegen DCS en moet AZC naar Elst om tegen SPERO aan te treden. Vorden blijft op de 9e plaats staan met 17 punten uit 12 wedstrijden en heeft gezien het aantal in te halen wedstrijden nog steeds prima mogelijkheden om zich in het linker-rijtje te nestelen.