Vorden, 10 oktober 2017 – Vorden 1 heeft vanavond in haar eerste wedstrijd voor de Achterhoek Cup flink uitgehaald en met 6-1 gewonnen van 3e klasser Sportclub Groessen . Ate Barendsen scoorde drie keer, Frank Hiddink twee keer en Tom klein Kranenberg maakte er één en zodoende weet het zich nu al nagenoeg zeker geplaatst voor de knock-out fase van de 6e editie van de Achterhoek Cup. Op dinsdag 12 december speelt het haar 2e en laatste poule wedstrijd uit tegen 3e klasser sv Grol.

Vorden 1 begon zonder Koen Oosterhuis en Daan Horstman en liet Sam Abbink en Robin Verstege op de bank beginnen terwijl Siebren Bijenhof (kruisband) en Guido Beerning (scheenbeen) geblesseerd zijn. De opstelling van de ploeg van trainer Michel Feukkink zag er als volgt uit : Keeper Esli Lindenschot (16), Bart Stokman (26), Stefan Eggink (30), Bas Kortstee (21), Sven Mulder (19), Bas Abbink (22), Roy Böhmer (25), Gijs van der Veen (21), Ate Barendsen (20), Frank Hiddink (25), Tom Klein Kranenberg (21). In de 3e minuut was het linksback Sven Mulder die keurig uitdraaide naar zijn rechterbeen en de bal terug wilde spelen naar laatste man Bas Kortstee, maar zijn pass was veel te onnauwkeurig en onbedoeld kwam de bal precies in de voeten van de spits die koeltjes af maakte : 0-1. Nog geen 3 minuten later herstelde Frank Hiddink de stand van de wedstrijd weer en was het 1-1. De 1e helft was Vorden zeker wel de bovenliggende partij alleen kon Sportclub Groessen het eerste half uur makkelijk stand houden en was het zelfs een paar keer zeer gevaarlijk in de aanvalsopzetten en uitbraken. Toch werd het na 30 minuten 2-1 door Ate Barendsen en in de 38e minuut zelfs 3-1 toen Tom Klein Kranenberg een soepel lopende aanval over de rechterkant makkelijk afrondde.

In de 2e helft werd Gijs van der Veen gewisseld en na een kwartier gingen ook de routiniers Bart Stokman en Stefan Eggink naar de kant en hun plek werd ingenomen door respectievelijk Niels Rondeel (17), Anne Hezemans(17) en Sam Abbink (23). Vorden 1 ging door met waar het in het laatste kwartier van de 1e helft mee geëindigd was en was heer en meester en speelde in een hoog tempo de tegenstander helemaal kapot. Sportclub Groessen had het moeilijk en kwam er, mede door het hoge baltempo, eigenlijk niet meer aan te pas. Invaller doelman Robin Verstege heeft niet echt wat te doen gehad en het spel speelde zich dan ook voornamelijk af op de helft van Sportclub Groessen. Eerst was het Ate Barendsen die met een geniaal lobje de stand op 4-1 bracht en even later maakte hij met een bekeken kopbal de 5-1. De 6-1 kwam voort uit een prachtig lopende aanval over links waarbij eerst Anne Hezemans sterk op kwam via het middenveld en bij het passeren van enkele tegenstanders de bal gaf aan Niels Rondeel die met een goede individuele actie met links via de achterlijn nog voor kon zetten. Deze voorzet werd prima binnen gekopt door Frank Hiddink en hij bepaalde de eindstand op 6-1.

Een fraaie zege op een positieve en hard werkende 3e klasser met een prima en snelle voorhoede. Vorden was echter een maatje te groot en het was mooi om te zien dat spelers als Sven Mulder (19), Anne Hezemans, Niels Rondeel en Esli Lindenschot (alle drie JO19-1) prima mee speelden met dit elftal. Hopelijk geeft het een boost richting zondag waar Vorden 1 wacht op de eerste overwinning dit seizoen.