Vorden 1 heeft vanavond met 3-1 verloren van PAX en heeft daardoor de openingswedstrijd van het Quick-toernooi zonder punten afgesloten. Wel won het de afsluitende penaltyreeks met 6-5, wat eventueel nog een rol kan gaan spelen in de eindstand na de 2e wedstrijd op zondagmiddag. Op het gezellig drukke sportpark in Hengelo werd op het andere veld de  wedstrijd tussen Ruurlo en Keyenburgse Boys gespeeld en deze werd gewonnen door Keyenburg en zij wonnen ook de afrondende penaltyreeks. Zondag speelt Vorden tegen Ruurlo en Pax tegen Keyenburgse Boys.

Vorden 1 begon vanavond in haar eerste oefenwedstrijd van dit seizoen zonder de keepers Robin Verstege en Esli Lindenschot, zonder de nog niet geheel fitte Ate Barendsen en Ties Wentink en zonder de afwezige Koen Oosterhuis, Niels Rondeel en Roy Böhmer. De nieuwe hoofdtrainer Manfred Graven had daarom de groep aangevuld tot 14 spelers met de 19-jarige keeper van het 3e elftal Calvin Warners, spits Michel Cornelis van het 3e elftal en verdediger Dion Besselink van de JO9-1. De opstelling van Vorden bestond uit Calvin Warners, Bart Stokman, Bas Kortstee, Luuk Smit, Bas Abbink: Sven Mulder, Sam Abbink, Wiebe de Jong; Gijs van der Veen, Jeff Böhmer en Daan Horstman. Kris Koning, Dion Besselink, Michel Cornelis en de zojuist gelande Frank Hiddink begonnen op de bank. De wedstrijd begon met een licht overwicht van Vorden, zonder dat de ploeg echt gevaarlijk werd en kansen wist af te dwingen. Het elftal van Manfred Graven was echter iets vaster, wisten elkaar wat makkelijker te vinden en hadden daardoor meer het initiatief. Na een minuut van 20 kwam de wedstrijd meer in evenwicht en wist PAX een aantal keren dreigend en gevaarlijk het 16-metergebied in te komen. Vooral via de beide buitenspelers waren de hengeloers meerdere keren gevaarlijk, maar tot aan de 30e minuut kon Calvin Warners, wie een prima indruk achter liet, het doel schoon houden. Toen linksbuiten Roy Wolfsheumer in de 30e minuut er nogmaals vandoor ging en Bart Stokman hem niet kon tegen houden, schoot de snelle buitenspeler vanaf de achterlijn echter de bal knap laag in de verre hoek en bracht de stand op 1-0.  In het laatste kwartier kon Vorden niet het niveau van de eerste 20 minuten behalen en was het vooral voorin niet balvast genoeg waar spits Jeff Böhmer na een half uur niet meer okselfris op het veld stond. Na de rust werd hij dan ook gewisseld voor Kris Koning en kwam Gijs van der Veen in de spits te spelen. Het spel van Vorden 1 bleef stroperig met veel foute passes, verkeerde aannames en daardoor onrustig veldspel. Toen Manfred Graven na 55 minuten Dion Besselink en Michel Cornelis bracht voor Bas Kortstee en Sven Mulder, kwam Gijs van der Veen op het middenveld te spelen en verhuisde Sam Abbink naar de laatste linie. Terwijl Vorden nog even moest zoeken naar de automatismes met deze nieuwe opstelling sloeg PAX in drie minuten twee keer keihard toe. De thuisclub had  in het eerste kwartier van de tweede helft al twee keer gevaarlijk ‘op de deur geklopt’ toen in de 60e minuut Roy Wolfsheumer een aanval keurig verlegde van de linker- naar de rechterkant en de rechtsbuiten op de achterlijn Bas Abbink zijn hielen liet zien en zijn voorzet bij de 2e paal keurig binnen getikt zag worden. Nog geen minuut later bleef Bas Abbink verbouwereerd staan ter hoogte van de dug-out van PAX omdat hij dacht dat het zijn ingooi was, maar PAX snel ingooide en zodoende de spits in een 1:1 situatie bracht met Sam Abbink. De PAX-spelers won eenvoudig dit duel en kwam alleen op Calvin Warners af en legde de bal keurig breed waarna de wedstrijd was beslist : 3-0.

In het laatste kwartier kwam Frank Hiddink nog voor de moe gestreden Wiebe de Jong en probeerde Vorden er toch nog een wedstrijd van te maken. Het speelde meer op de helft van de tegenstander, het tempo ging iets omhoog en door een slimme actie van Daan Horstman verschalkte hij de keeper uit Hengelo en bracht de stand op 3-1. Verder liet PAX het niet komen. Vorden irriteerde zich aan de achterstand, aan de scheidsrechter, aan de hard spelende nummer 17 op het middenveld bij PAX en kwam zodoende te weinig in haar eigen spel. Wel kwam er nog een goede kans voor Frank Hiddink die na een slimme actie van Michel Cornelis de bal over de keeper maar ook over het doel lepelde. PAX won verdiend met 3-1 door drie keurige uitgespeelde doelpunten. Vorden begon aardig aan de wedstrijd en ook het laatste kwartier liet het prima spel zien, maar daar tussen was het vanavond te mager en onrustig om het PAX echt moeilijk te maken. Opvallend bij v.v. Vorden waren de 19-jarige keeper Calvin Warners, de na een half jaar blessureleed weer keurig spelende Luuk Smit, de met zijn dynamische spel op het middenveld weer met krachten smijtende en zeer sterk opererende Gijs van der Veen en een zeer scherpe en knappe invalbeurt van Frank Hiddink.

Calvin Wanders zette zijn prestatie in de wedstrijd nog extra kracht bij door in de afsluitende penaltyserie twee penalty’s uit de hoek te ranselen en er zodoende voor te zorgen dat Vorden deze serie met 6-5 winnend wist af te sluiten. De teleurstelling van de 3-1 nederlaag tegen PAX werd er echter niet mee weg gespoeld.