Gisterenavond heeft Vorden 1 haar tweede oefenwedstrijd tegen Warnsveldse Boys (3e klas zo) wederom met 4-1 verloren. Net als tegen AZC afgelopen donderdag kwam de ploeg van trainer Manfred Graven snel op achterstand en was het nu binnen 12 minuten 2-0 voor de thuisclub. Met rust stond Vorden met 3-0 achter en uiteindelijk werd het 3-1 door een doelpunt van JO19-1 junior Nick Ziggers en bracht Warnsveldse Boys in de allerlaatste minuut de eindstand op 4-1. Ten opzichte van afgelopen donderdag was het 1e elftal met Frank Hiddink, Bas Kortstee en Roy Böhmer compleet met 16 spelers en waren wederom de beide JO19-1 junioren Dion Besselink en Nick Ziggers als extra stand-in aanwezig.

De eerste helft werd er begonnen in de volgende opstelling met voorop 2 spitsen en Rik Schröer direct daarachter : Esli Lindenschot – Bas Abbink, Bas Kortstee, Niels Rondeel – Bart Stokman, Luuk Smit, Roy Böhmer, Gijs van der Veen, Rik Schröer –  Musa Dagdelen, Daan Horstman. Net als vorige week tegen AZC was het nog steeds erg wennen voor het 1e elftal om in deze formatie fatsoenlijk aanvalsspel op de mat te leggen. De spelers vonden elkaar moeilijk, speelden elkaar vaak ‘achter de man’ aan en gaven de ballen te diep, te hard en/of te onzuiver. De beide ‘halfspelers’ Bart Stokman en Gijs van der Veen, kwamen niet voorbij hun tegenstander en het spel kreeg dus ook niet de gewenste diepte aan de flanken, omdat zij te vaak door de backs werden aangespeeld en zodoende heel vaak met de rug naar het speelveld stonden.  Door het fletse spel in balbezit, was het voor de beide spitsen, Musa Dagdelen en Daan Horstman, een erg lastige avond want zij moesten beide enorm veel meters maken om aanspeelbaar te zijn en als zij een keer in balbezit kwamen dan was dit rondom de middencirkel en hadden zij nog zo’n 30 á 40 meter te gaan …. Er kwam door het moeizame aanvalsspel erg veel druk op de verdediging van Vorden 1 te staan, want bij balverlies was het Warnsveldse Boys dat vliegensvlug diepte zocht en de achterhoede van Vorden (dat 1:1 speelde met Bas, Bas en Niels) telkens in verlegenheid bracht. Warnsveld kwam in de eerste 20 minuten zeker vier á vijf keer zeer dreigend in het 16-metergebied en scoorde hieruit twee keer. Vorden 1 kwam ook door deze stand niet in het gewenste ritme en was in het restant van de 1e helft vooral achter Warnsveld aan het lopen en kon slechts drie keer zelf gevaarlijk worden. Twee maal werd er uit een vrije trap op doel gekopt door Rik Schröer, maar beide keren ging de bal net naast en net over. Het derde kansje was wederom voor Rik Schröer toen hij na een geslaagde aanvalsopzet, waarbij Musa Dagdelen als aanspeelpunt fungeerde, schuin alleen in het 16-meter op het doel af kon gaan en zijn schot voorlangs zag gaan. Net voor rust was het weer raak voor de thuisclub, toen na een mislukte vrije trap van Vorden net buiten de zestien, Warnsveldse Boys er vliegensvlug uit kwam en de ruimte’s achter de vordense verdediging optimaal benutte en met twee passes en een afrondende actie de ruststand op 3-0 bracht.

Na de pauze kwamen Robin Verstege, Sam Abbink, Sven Mulder, Frank Hiddink en Kris Koning in het veld en werd na 10 minuten ook nog eens Dion en Nick ingewisseld voor Daan en Roy. Het veldspel werd een stuk rustiger en vaster en dit kwam vooral op conto van Sam Abbink. Omdat hij als verdedigende middenvelder vaak ‘uit zakte’ tussen de drie verdedigers van Vorden, kwam er meer rust in het opbouw van achteruit. Het belangrijkste gevolg was dan ook dat de beide backs (Niels en Sven) nu ineens twee inspeel mogelijkheden kregen omdat Sam (achterste lijn) en Dion (midden) niet naast elkaar maar voor elkaar kwamen te spelen. De middenvelders Sam en Dion konden zodoende dus uiteindelijk met het gezicht naar voren gerichte inspeel-passes geven richting de voorhoede en tevens de beide ‘halfspelers’ in de loop aanspelen,  iets wat in de eerste helft totaal niet lukte. Het automatische gevolg van deze speelwijze was dan ook dat het 1e elftal zeker zo’n 10 á 15 meter meer naar voren kwam te spelen, nu ineens ook de beide spitsen Frank Hiddink en Nick Ziggers tegen het 16-meter gebied aan konden spelen en werd het veldspel van Vorden 1 veel dwingender en dominanter. Wederom had Nick Ziggers een uitstekende invalbeurt en hij bekroonde deze met de aansluitingstreffer, 3-1. In de 80e minuut had hij pech toen hij na een schitterende individuele sleepactie de laatste man passeerde en uiteindelijk tegen de binnenkant van de paal schoot. De eindstand werd alsnog 4-1 toen in de allerlaatste (93e) minuut Warnsveld nog een cornerbal prima binnen kopte.

Vorden heeft nu drie weken training erop zitten, inclusief twee oefenwedstrijden en begint aanstaande zondag met de 1e bekerronde (poulefase) tegen Bon Boys uit Haaksbergen. Zaterdag 5 september speelt het 1e thuis tegen PH Almelo. Vrijdag 11, Zaterdag 12 en Zondag 13 september gaat het 1e elftal op trainingskamp in Noordwijk en sluit het deze driedaagse dus af met de derde bekerwedstrijd thuis tegen Voorwaarts Twello op zondagmiddag om 14.00 uur in Vorden.