Als er vanmiddag gewoon anderhalf uur achter elkaar was gevoetbald, dan had het zomaar een winstpartij voor Vorden kunnen betekenen. Het werd echter een terecht 3-3 gelijkspel, omdat dat rare fenomeen in het voetbalspel, de rust, er voor zorgde dat het een wedstrijd werd met twee gezichten. Alsof bij beide ploegen ‘iets’ in de thee had gezeten, zo verschilde de keuzes , het vertrouwen, het aantal kansen en het totale veldspel in beide helften. Vorden ging dus rusten met een 2-1 voorsprong, kwam echter in de tweede helft op een 2-3 achterstand en kon uiteindelijk toch nog tevreden zijn met een 3-3 gelijkspel.

Vorden begon met een gewijzigd centraal duo ten opzichte van de voorgaande competitie- en bekerwedstrijden, omdat Bas Kortstee ontbrak wegens vakantie. Naast Bart Stokman kwam nu Roy Böhmer te spelen en zij werden geflankeerd door de beide backs Sven Mulder en Bas Abbink. Op het middenveld speelde Luuk Smit, Wiebe de Jong en Koen Oosterhuis en voorin stonden Gijs van der Veen, Frank Hiddink en Daan Horstman in de basis. Sam Abbink, Niels Rondeel, Kris Koning en Esli Lindenschot begonnen op de bank en Ate Barendsen was ziek. Als je de opstelling hierboven bekijkt dan mis je dus nog één speler en wel onze keeper Robin Verstege, maar deze liet direct in de 2e minuut al even zien dat hij nu alweer voor het 8e seizoen de vaste keeper is in het 1e elftal. Met een prima één op één duel kwam hij al als winnaar uit de strijd met de spits van DVC, maar vooral in de rebound liet hij zich met een katachtige reactie van zijn beste kant zien. Na een kwartiertje aftasten en nagenoeg evenwicht werd Vorden alsmaar sterker. Niet dat vanaf de 15e minuut iedere aanval lukte en perfect werd uitgespeeld, maar de thuisclub had wel het initiatief, het betere van het spel en ook een aantal mogelijkheden. Zeker drie keer werd aan de rechterkant via goede combinaties de achterlijn gehaald, maar in alle gevallen was de bezetting in het 16-metergebied ondermaats waardoor er geen echte kansen gecreëerd konden worden. DVC’26 liet in de 25e minuut zien hoe dat wel moest, want na een prachtige aanval dat begon met een fraaie diepe bal over hun rechterkant, werd er perfect een lage bal vanaf de achterlijn gegeven en vanaf de vijfmeter lijn binnen getikt. Vorden 1 liet het koppie niet hangen na deze tegenvaller en zorgde in de laatste 20 minuten van de eerste helft voor de beste fase van de wedstrijd en bracht de stand ook nog eens in deze fase op 2-1. Eerst was het Bas Abbink die geheel vrij staand vanaf 5 meter binnen kon tikken en daarna was het Frank Hiddink die na een prima aanval met een steekbal alleen voor de keeper werd gezet en de stand op 2-1 bracht.

Na de rust verwachte iedereen met een geel-zwart hart dat het 1e elftal de vorm van de laatste 20 minuten in de 1e helft zou doorzetten, ook al omdat DVC in deze fase ook met vlagen liet merken dat het klaar was voor de slachtbank, want er werd veel onderling op elkaar gescholden, tegen de scheidsrechter geageerd en dus niet goed gevoetbald. Maar juist het tegenovergestelde was het geval, want een half uur lang was Vorden 1 geen schim van de 1e helft en speelde DVC’26 juist erg goed aan de bal en draaide de wedstrijd daardoor volledig om. Vooral de achterhoede van Vorden, maar uiteindelijk ook de middenvelders strooiden met foute passes, namen vrije ballen ineens op de slof, bereikten geen ploeg genoten meer en creëerden daardoor een enorme onrustige fase. DVC’26 profiteerde in deze fase optimaal van deze onrust, maar kwamen ook anders uit de kleedkamer dan dat zij erin kwamen. De ploeg stond beter, lieten beter veldspel zien, waren vaster aan de bal en creëerden zodoende ook meer kansen dan de 1e helft. Door een inschattingsfout van Roy Böhmer kon DVC in de 58e minuut eenvoudig door combineren rond de 16-meterlijn en uiteindelijk de geheel vrijstaande linksbuiten bereiken die de 2-2 liet aantekenen. In de 70e minuut werd het nog erger voor Vorden toen Bart Stokman een vrije bal in één keer met links weg trapte en zodoende een inworp weg gaf. DVC wierp snel in, kreeg de bal terug en uit de voorzet klopte de spits Bart Stokman in de lucht en knikte onhoudbaar voor Robin Verstege de 3-2 binnen.

Uit het niets werd het gelukkig voor Vorden toch nog 3-3, toen Koen Oosterhuis een doeltrap van Robin Verstege goed controleerde en direct daarna een steekballetje gaf op Niels Rondeel. De eerste-jaar senior, wie op het laatst ook als ‘Man of the Match’ werd gekozen, kwam alleen voor de keeper en rondde deze kans heel beheerst af. Vorden stond inmiddels met 10 man op het veld omdat Luuk Smit zijn tweede gele kaart had gekregen van de vooral in de 2e helft warrig leidende scheidsrechter. Toch lukte het elftal van Manfred Graven om in de laatste fase ook nog voor de winst te gaan, maar verder dan twee gevaarlijke vrije trappen kwam het niet en aangezien DVC in de tegenstoten weliswaar gevaarlijke situaties creëerden maar geen doelpunten bleef het bij een 3-3 gelijkspel.

Vorden speelt komende zondag haar tweede thuiswedstrijd tegen Spero uit Elst, de groen-witte ploeg die als enige in 2I na twee wedstrijden nog op nul punten staat.