Vorden, 12 september 2017 – Vorden 1 heeft vanavond haar derde en laatste bekerpoulewedstrijd met maar liefst 0-4 gewonnen van 1e klasser FC Zutphen (za). In de eerste helft waren het Daan Horstman en Guido Beernink die de stand op 0-2 brachten en na de rust waren Frank Hiddink en wederom Daan Horstman de doelpuntenmakers. Na deze 0-4 winst zijn beide ploegen uitgespeeld in deze poule en is de zaterdag 1e klasser met nul uit drie zeker van de laatste plaats. Of Vorden 1 zich zal plaatsen voor de 2e ronde zal afhangen van de uitslag van de wedstrijd as. zondag tussen RKZVC en Bon. Boys. Alleen bij een winst van Bon.Boys van 2 goals verschil of meer op de 1e klasser uit Zieuwent zal Vorden zich als nummer twee van de poule plaatsen voor de knock-out fase.

De laatste wedstrijd in de poule stond eigenlijk komende zaterdag op het programma, maar aangezien Vorden 1 het komende weekend een trainingskamp in Noordwijk op het programma heeft staan werd in overleg met FC Zutphen deze ontmoeting naar vanavond verplaatst. In het eerste kwartier was het tempo van de wedstrijd enorm hoog en de thuisclub kwam vooral aan de rechterkant aan aantal keren  dreigend door. Vorden 1 speelde met Gijs van der Veen en Roy Böhmer op de aanvallende posities op het middenveld en samen met de drie spitsen, Daan Horstman, Frank Hiddink en Guido Beernink zorgden deze vijf spelers er voor dat het steeds alarmfase 1 was voor FC Zutphen op het moment dat Vorden 1 de aanval koos. Na 20 minuten werd een goede aanval afgerond door Daan Horstman toen hij vanaf de rechterkant het 16-metergebied in liep en een steekbal drie passen mee nam en keurig afrondde. Nog geen 5 minuten later kreeg Guido Beernink de bal vanaf 10 meter ineens voor de voeten en nadat hij rustig de bal had aangenomen schoot hij met links keurig binnen: 2-0. In het laatste kwartier van de eerste helft bleef het een aantrekkelijke wedstrijd met van beide kanten snel aanvalsspel, maar in tegenstelling tot het eerste half uur waar de wedstrijd meer in evenwicht was, was Vorden 1 wel de ploeg met meer controle en een grote spelaandeel.

Na de rust was Vorden 1 heer en meester, had het 70% balbezit, verdedigde het constant tegen de middenlijn aan en speelde het in balbezit voornamelijk op de helft van de tegenstander. Er werd snel ingespeeld, gevarieerd aangevallen over beide kanten, veel met opkomende backs gewerkt en werden de voorhoedespelers constant met het gezicht richting het doel aangespeeld. Vorden 1 speelde één van haar betere wedstrijden van het laatste jaar en dat tegen een gerenommeerde tegenstander als 1e klasser en zaterdagclub FC Zutphen en kon in het laatste kwartier de juiste en bijbehorende cijfers op het scorebord zetten. Eerst was het een ware aanval uit het boekje waarbij de razendsnelle Bart Stokman op volle vaart de achterlijn haalde en keurig de bal terug legde op Frank Hiddink die vanaf 12 meter keurig binnen schoot. Tien minuten voor tijd werd de eindstand bepaald op 0-4 toen Daan Horstman met een steekbal alleen voor de keeper werd gezet en met een prachtige boogbal de keeper versloeg. Aanvoerder en sterkhouder Stefan Eggink was met een kopbal nog dichtbij de 0-5 maar hij verzuimde om de bal goed naar beneden te koppen.

Al met al een prima resultaat na een uitstekende wedstrijd waarbij in de 2e helft ook de invallers Tom Klein Kranenberg, Sven Mulder, Bas Abbink direct prima mee voetbalden en het tempo direct hoog hielden. Door deze winst van v.v. Vorden is de stand als volgt:

Bon Boys 2-6 (5-1)

RKZVC 2-4 (4-0)

Vorden 3.4 (4-2)

FC Zutphen 3-0 (1-11)

Alleen wanneer zondag Bon Boys weet te winnen van RKZVC met 2 doelpunten of meer verschil, zal v.v. Vorden zich plaatsen voor de 2e ronde. De eerste twee ploegen weten zich te plaatsen voor de 2e ronde.