Het 1e elftal van v.v. Vorden heeft vanmiddag voor de tweede achtereenvolgende keer gewonnen dit seizoen. Nadat vorige week Varsseveld werd verslagen, was het nu Quick 1888 dat met een nederlaag naar huis werd gestuurd. In eerste instantie leek het niet de goede kant op te gaan, want Vorden heeft vanmiddag met zowel 0-2 als 2-3 achter gestaan. Een geweldige collectieve prestatie door met 10 man (Daan Horstman kreeg ‘rood’) de 2-3 achterstand om te zetten in een 4-3 overwinning, was uiteindelijk de belangrijkste reden voor dit eindresultaat. Daarmee hebben de geel-zwarten zich stevig genesteld in het linker rijtje en kan het met 8 uit 5 met vertrouwen naar de uitwedstrijd tegen Eendracht in Mook uit kijken.

Frank Hiddink was vanmiddag geblesseerd, Roy Böhmer niet fit genoeg om te beginnen, Gijs van der Veen wegens werkzaamheden niet aanwezig en Wiebe de Jong, Kris Koning en Esli Lindenschot stonden reserve. Vorden begon dus met Robin, Bart, Bas, Bas, Niels, Koen, Luuk, Sven, Sam, Ate en Daan.  Tegenstander Quick 1888 heeft ten opzichte van afgelopen jaar 7 nieuwe spelers, maar heeft al met al weer een 2e klasse-waardige selectie tot haar beschikking en vooral in het eerste half uur lieten zij duidelijk zien wat zij in huis hebben. Met snel, aanvallend en prima combinatievoetbal werd Vorden onder de voet gelopen en vooral op het middenveld en in de achterhoede moesten de geel-zwarten alle zeilen bij zetten. Het was aan keeper Robin Verstege te danken dat het na 15 minuten nog steeds 0-0 stond, want hij had al zeker twee keer met een geweldige redding Vorden op de been gehouden. In de 16e minuut was het dan toch raak toen aan de rechterkant de erg sterk spelende back een prima voorzet kon geven en bij de ‘eerste paal’  uitstekend werd afgerond, ook al was er nog een handje tegen de bal van Robin. Nog geen 5 minuten later werd het zelfs 0-2 toen na goed doorzetten van Quick en halfslachtig ingrijpen van de vordense defensie de spits van Quick met een geweldige stiftbal opnieuw scoorde voor de nijmegenaren.

Met nog een kwartier te spelen in de 1e helft kreeg Vorden ineens de ‘anschlusstreffer’ in de schoot geworpen, toen de keeper een houdbare bal los liet en de rebound door Koen Oosterhuis prima werd afgerond. De wedstrijd was weer open en ondanks dat ook in het laatste kwartier de beste kansen waren voor Quick, voelde iedereen dat de wedstrijd ineens alle kanten op kon gaan.

In de tweede helft kwam Vorden geweldig uit de startblokken en ineens speelde de thuisploeg het meest op de helft van de tegenstander, won het alle belangrijke duels op het middenveld en kon het telkens de voorhoede bereiken, of door een goede passing of door een individuele actie. In de 55e minuut resulteerde dit in de gelijkmaker, toen Koen Oosterhuis snel een vrije trap nam, Daan Horstman alleen op de keeper kwam en de bal keurig af gaf op Ate en laatstgenoemde tekende de 2-2 aan. De wedstrijd was op haar hoogtepunt, want onder zware en natte omstandigheden gingen beide ploegen vol voor de winst en ontstond er een hoogstaande en interessante ontmoeting tussen een snelle, wendbare en technisch zeer vaardige ploeg en Vorden dat met prima positiespel, veel duelkracht op het middenveld en veel individuele kwaliteiten in de voorhoede, keurig partij bood. Toch was het Quick dat uit een razendsnelle aanval de 2-3 liet aantekenen en toen Daan Horstman middels natrappen (heel licht, maar toch) het veld moest verlaten, waren er weinig toeschouwers die nog geloofden in een ommekeer. Uit een ingooi en doorkopbal werd het echter via een eigen doelpunt toch nog 3-3 en met nog 10 minuten te spelen was het ineens weer helemaal ‘los’. Niemand kon de uitslag voorspellen, maar toen Koen Oosterhuis in de 88e minuut diep werd gestuurd na een gewonnen kopduel van Wiebe de Jong, kwam hij alleen in de 16-meter, kapte zijn tegenstander uit en schoot kiezelhard , ‘uit de heup’ in de korte hoek vanaf een meter of 12 raak.

Een prachtdoelpunt, in een pracht wedstrijd onder prachtige omstandigheden ….. voetbal optima forma en een fraai resultaat in een hoogstaande wedstrijd in de 2e klas van Vorden. Zij vinden zich zelf terug op een stevige plaats in het linker rijtje en wie weet wat er allemaal nog in het vat zit. En Quick … met drie punten staan zij onderaan, maar gezien de wedstrijd van vandaag komt het allemaal echt wel goed met deze ploeg, wat een kwaliteit!