Vorden, 12 maart 2018 – Slechts 1 minuutje scheelde het of Vorden had gisteren een verdiende 0-1 overwinning behaald tegen de traditionsverein SML (Sport Maakt Lenig) uit Arnhem. Maar de promovendus had in 2018 al vaker laten zien dat het in de ‘dying-seconds’ van de wedstrijd toch nog resultaat kan pakken, want na Union (2-1 in de 89e minuut) AZC (2-1 in 78ee minuut) en Spero (1-0 in 91e minuut) pakten de zwart-witten uit Arnhem ook tegen Vorden in de laatste minuut een resultaat. Na een punt tegen Concordia, en verliesbeurten tegen Spero en SDOUC behaalde Vorden dus nu weer 1 punt tegen SML en wacht het daarmee nog steeds op de eerste overwinning in 2018.

Het leek er lang op uit te draaien dat Gijs van der Veen gisteren als matchwinner van het veld zou gaan. Door een prima doelpunt in het eerste kwartier van de wedstrijd kwamen de geel-zwarten, die deze wedstrijd in het oranje uit-tenue speelden, namelijk door de deze week 22 jaar geworden Gijs van der Veen op voorsprong in Arnhem. Afgelopen dinsdagavond in de oefenwedstrijd tegen Warnsveldse Boys speelde Gijs ook al in de spits om weer even te wennen aan deze positie omdat Frank Hiddink wegens vakantie afwezig was. Gijs, die precies 6 jaar geleden op 16 (!) jarige leeftijd zijn debuut maakte thuis tegen Brummen in de 3e klas en daarin ook zijn eerste doelpunt noteerde, beschaamde het vertrouwen van trainer Michel Feukkink niet en maakte zijn 8e treffer in het shirt van Vorden 1. In de spits spelen is namelijk ging gewoonte meer voor deze oersterke speler die in het bal aannemen en afschermen zijn specialiteit heeft, want hij heeft in de afgelopen 6 jaar namelijk voornamelijk aan de buitenkant of op het middenveld (nummer 10) gespeeld. Heel even leek het erop dat Gijs van der Veen zelfs met twee doelpunten in de boeken zou komen gisterenmiddag, maar zijn inzet in de 83e minuut ging na een voorzet van Daan Horstman maar net over het doel. Het bleef dus bij 0-1 en toen in de allerlaatste minuut SML toch nog onverwachts tot een kans kwam en deze zelfs verzilverde ging er niet alleen een streep door de drie punten van Vorden, maar kon jammer genoeg ook de term ‘matchwinner’ bij de sterk spelende Gijs van der Veen van tafel.

Toch was een punt tegen SML vooraf wellicht toch wel als een goed resultaat beschouwd, want de afgelopen weken is SML  een geduchte tegenstander geworden. De ploeg van trainer en oud-prof Roberto Straal had voor de winterstop als promovendus al indruk gemaakt met haar veldspel, maar pakte na de winterstop met 4 winstpartijen uit de laatste 5 wedstrijden ook nog eens goede resultaten. Toch kwam het gisteren allemaal niet duidelijk naar voren en de thuisclub speelde een moeizame wedstrijd. In een fase van de competitie waar het echter allemaal even een beetje mee zit en bij Vorden het net niet lukt in de afronding, pakt SML dan toch een puntje en dompelde de oranjehemden gisteren in de 91e minuut alsnog in rouw.