Vorden, 5 juli 2017 – Vandaag wordt door de KNVB de competitie-indeling bekend gemaakt van de standaardelftallen in het amateurvoetbal. Vorden 1 zal voor het 3e achtereenvolgende seizoen ingedeeld worden in de 2e klasse I. Het district Oost heeft twee 2e klasses (I en J) en de grens van Overijssel en Gelderland is vaak het middel om het verschil tussen I en J te markeren. Komend seizoen zijn er echter 15 overijsselse clubs in de 2e klas gekomen en 13 gelderse clubs. Waar velen wellicht verwacht hadden dat Bon. Boys uit Haaksbergen, aangezien zij al uit de achterhoekse/Liemers 3e klasse C waren gekomen, de Overijsselse ploeg in 2I zou worden, is het echter verrassend genoeg Voorwaarts Twello. Naast de nieuwkomers Germania (Groesbeek) en Orion (Nijmegen) uit de 1e klas en SML (Arnhem), Union (Nijmegen) en DVC’26 (Didam) uit de 3e klas, zullen ook de oranje-zwarten uit Twello het komende seizoen een nieuwe tegenstander zijn voor v.v. Vorden. Voorwaarts Twello speelt vanaf 2013 in de 2e klas en daar aan voorafgaand speelden zij vanaf 2009 in de 1e klas.

Wie wanneer tegen wie moet (wedstrijdschema) wordt 21 juli bekend gemaakt, door de zogenaamde nummers te koppelen aan de elftallen. Tevens wordt op deze datum ook de overige indelingen van de A-categorie (Vorden 2, B1, C1 en D1) bekend gemaakt. De indeling van de 2e klas I :

De 14 clubs in de 2e klasse I hebben de volgende spelersmutaties:

Germania

Nieuw: Jelle van Kerkhof (Jong Achilles’29), Rens van Lanen (Volkel), Frenk Wouterse, Jelte Arts, Maks Nas (allen Juliana’31), Jaap Omvlee (Viktoria Goch, Duitsland), Karen Tevonyan (Bemmel), Ruben Wuarbanaran (DFS Opheusden), Jordy Wijnhoven, (Rood Wit), Daan de Groot (NEC/FC Oss A2), Gino Theunissen (Beuningse Boys), Soufian Boukali (Hatert).

Vertrokken Stan Broenland (JVC Cuijk), Ismail Aktas (Quick 1888), Ryan Londar (onbekend), Wesley van Merkestein (BVC’12, was gehuurd van FC Lienden), Bas Broekman (Alverna), Mo Ired (NEC-amateurs).

Leones

Nieuw: Jeffrey Krouwel, Rody Fischer (Theole), Tijn Remmits (Aquila), Edgar Florissen (Uchta), Marco Kooijmans (Orion), Bram Kooijmans (Woezik), Ludo van Wezel, Bram van Baren (beiden eigen jeugd).

Weg: Appie Tan (nog niet bekend), Tom Diebels (Ewijk ), Niek van Gemert (wereldreis).

Orion

Nieuw: Dirk Hupperts (Schaesberg), Alexander Kwieman (NEC amateurs), Idi Duraku (DESO), Martijn Boers (De Treffers zaterdag)

Weg: –

Concordia Wehl.

Nieuw: Brian Smit (’t Peeske).

Vertrokken: Joost Rasing (AZSV).

Vorden

Nieuw: Tom Klein Kranenberg (Achilles’29).

Varsseveld

Nieuw: Jesse ten Brinke (Westendorp).

Vertrokken: Sjoerd te Boekhorst (AZSV).

SDOUC

Nieuw: Melvin Kersten (vv Dieren).

Vertrokken:

WAVV Nieuw: Erik van Dee (TEC), Niek van Ginkel (Bennekom), Khaiber Intezar (DUNO), Davey van der Linden (DTS Ede), Dave Magee (Sparta Nijkerk), Dennis van Meerten (CHRC), Mike Molenaar (DTS), Marco van Rooijen (Otterlo), Dennis Rou (DUNO).

Weg: Emilj Astamirov (SKV), Ewoud Bakker (ONA’53), Dennie van Binsbergen (onbekend), Ricky Gortz (Arnhemse Boys), Arthur Janssen (DVOL), Davey Janssen (CHRC), Vincent van Ledden (ONA’53), Yannick Mannen (De Merino’s), Wesley Mortier (Arnhemse Boys), Bart Silvius (SKV), Gokhan Yilmaz (FC Jeugd).​

DVC’26

nieuw: Simon-Jan Bruins (OBW), Jaïr Lucas (Veluwezoom zaterdag), Stef Tiemessen (NVC).

Vertrokken: Niels Hendriksen (gestopt), Yoeri Mom (gestopt), Rinaldo Sobnath (Rood Wit).

SML

Nieuw: Remo de Jong (Orion).

Weg: Olivier Banus (gestopt vanwege studie/verhuizing naar Amsterdam), Dion Visser (Arnhemse Boys), Martijn Kuyt (VDZ).

Spero

Nieuw: Max Scholten (Rood Wit), Sylvano van den Brink (Elistha), Kevin Dekkers (RKSV Driel).

Weg: Ramon van Leerdam, Jahmill Flu en Roy Versteegen (gestopt).

Union

Voorwaarts Twello

Nieuw: Daan Stormink (jeugd), Nando Manuputty (tweede elftal), Yoël Finke (CSV Apeldoorn).

Vertrokken: Bruce Schotman (CSV Apeldoorn), Dave Bijsterbosch (Teuge), David Bos (Koninklijke UD), Jelmer Clemenkowff (stopt), Sil Fiddani (Go Ahead Eagles O19), Joost Hulsebos (lager elftal).

AZC

Nieuw: Finn Galdermans (Almen), Hugo Bobbink, Yassine Amrouini, Rob Dieperink, Huub Mulder en Kevin Jansen van het Laar (eigen jeugd), Jerrel Heuvelink, Daan van Wheele (AZC za).