Vrijdag 29 september – Aankomende zondag staat de eerste thuis competitiewedstrijd tegen Voorwaarts Twello op het programma voor Vorden 1. Heeft Vorden de nederlaag van vorige week verwerkt en kunnen de punten zondag in Vorden gehouden worden? Hoofdtrainer Michel Feukkink blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

Afgelopen zondag een valse start van de competitie. Hoe heb jij de wedstrijd beleefd?

Nou, met een raar gevoel want vooraf zag het er bijzonder goed uit qua voorbereiding, maar als je dan na 1 minuut op 1-0 achter komt, dan is dat niet wat je gedacht en gehoopt had. Dat je in de 88 min de 2-0 om je oren krijgt is voor de statistieken. Het was voor ons een wedstrijd van “net niet “. Voor ons nu de taak om er nu vanaf het begin te staan en als je je dan afvraagt of het verdiend is, lastig want 75 % balbezit en 2-0 verliezen is natuurlijk geen goede score, dus als je naar de feiten kijkt heeft onze tegenstander het beter gedaan en misschien is het dan wel verdiend………..

Wat zijn de doelstellingen voor aankomend seizoen?

De doelstelling voor aankomend seizoen hebben we besproken met de groep en dat brengen we ook niet naar buiten. Neemt niet weg dat ik persoonlijk altijd een stap wil maken in ontwikkeling, maar ook in resultaat. Nou is dit het derde seizoen in de tweede klasse en in het eerste jaar werden we 7de, vorig jaar 6de dus …………………………..

Is de spelersgroep compleet en fit voor de start van de competitie?

De spelersgroep is bijna helemaal fit behalve pechvogel Siebren die thuis tegen RKZVC geblesseerd raakte en nog steeds veel hinder daarvan ondervind. De rest is fit en dat betekent dat er veel concurrentie is, wat overigens ook hoort bij een selectieelftal. We weten natuurlijk ook dat wij iedereen nodig hebben in het lopende seizoen en dat maakt deze groep bijzonder omdat iedereen wil spelen maar ook weet dat wij elkaar keihard nodig hebben!

Dit jaar een aantal nieuwe clubs in de competitie. Hoe bereid je je voor op deze clubs?

In eerste instantie veel lezen wat ze schrijven in voetbalverslagen op websites maar natuurlijk hoor ik ook berichten van collegatrainers. Je hebt altijd wel een collega waar je informatie mee uitwisselt. Het geldt overigens niet alleen voor de nieuwe clubs, maar ook voor bestaande verenigingen waar je vorig jaar tegen hebt gevoetbald. Zij halen veel nieuwe spelers waardoor de informatie die je vorig jaar had niet meer van toepassing is.

Wat zijn je verwachtingen van het seizoen en wat zijn de redenen van de verwachtingen?

Mijn verwachting is dat onze groep dichter bij elkaar is / gaat komen waardoor de keuzes er niet makkelijker op gaan worden en dat is voor de selectie maar al te goed. Je moet blijven presteren bij wedstrijden maar zeker ook op trainingen want je weet ……. volgende week kan het zomaar weer anders zijn. Met de overgekomen jeugdspelers en Tom is dit een welkome aanvulling voor de groep. In totaal hebben we nu een groep van 17 volwaardige selectiespelers waar we dit seizoen veel plezier mee kunnen beleven.

De eerste thuiswedstrijd is tegen Voorwaarts uit Twello, een tegenstander die de laatste jaren niet in jullie competitie werd ingedeeld. Wat is je verwachting en durf je een voorspelling te doen van de uitslag?

Voorwaarts is in tegenstelling tot ons prima begonnen aan de competitie met een 3-0 thuis overwinning op SDOUC. We hebben vorig jaar wel een oefenwedstrijd tegen Voorwaarts gespeeld en ze hebben een prima voetballende ploeg . Natuurlijk spelen we thuis en proberen de nare smaak van vorige week weg te spoelen. Samen met onze trouwe supporters gaan wij er alles aan doen om de punten in Vorden te houden en wat zal het mooi zijn dat zowel Vorden als Voorwaarts zondag op de ranglijst op 3 punten staan!!