Zaterdag 17 maart – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen Union uit Malden. Weet Vorden de eerste overwinning van 2018 te pakken of neemt Union de punten mee? Verdediger Bas Kortstee blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag gelijk gespeeld tegen SML, hoe kijk je terug op deze wedstrijd en was de uitslag terecht ?

De wedstrijd tegen SML was een goede wedstrijd als team, maar met een onterecht eindresultaat vond ik zelf. In de eerste helft kwamen we met een goede aanval op 0-1 voorsprong maar konden het helaas niet vasthouden tot de 94e minuut. In deze wedstrijd hadden we meer verdiend dan een punt.

Wat is jouw verklaring dat er nog geen wedstrijd is gewonnen in 2018?

Ik denk dat er geen directe verklaring voor is. Ik denk dat we alleen net dat beetje geluk missen die we in de 1e helft van de competitie wel hadden, maar we gaan er alles aan doen om deze reeks te doorbreken aankomende zondag tegen Union.

Wat zijn de leuke momenten voor jou als verdediger tijdens een wedstrijd?

Leuke momenten als verdediger vindt ik de fysieke duels met de aanval van de tegenstander. Je krijgt toch steeds een kick als je een duel wint. Daarnaast ben ik altijd blij als we bij het fluiten van het eindsignaal geen doelpunten tegen hebben gekregen.

Wat weet je nog van de uitwedstrijd tegen Union?

Eerlijk gezegd weet ik niet heel veel meer van de uitwedstrijd tegen Union. Het enige wat me bij is gebleven is dat we met 3-0 hebben verloren.

Aankomende zondag spelen jullie thuis tegen Union uit Malden, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik verwacht dat het een wedstrijd vol duels wordt met veel strijd en passie. Als we net als afgelopen zondag als een echt team spelen gaan we zeker de 3 punten in Vorden houden.