Zaterdag 21 oktober – Morgen treedt Vorden 1 aan tegen AZC uit Zutphen. Kan Vorden de goede lijn van vorige week doortrekken en de weg naar boven vinden of steekt AZC daar een ”stokje” voor? Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

Afgelopen zondag de eerste punten binnen gehaald tegen WAVV, hoe kijk je terug op deze wedstrijd en was de uitslag terecht?
In mijn ogen was deze uitslag zeker terecht. We waren de eerste minuten nog een beetje aan het zoeken en door een slippertje kwamen we op een 0-1  achterstand. Hierna zie je wel dat we wakker zijn geworden en met z´n allen volle bak voor de winst wouden gaan. We weten de achterstand om te buigen tot een 2-1 voorsprong en dan ga je al lekker de rust in. In de tweede helft is het gewoon knokken om de voorsprong te behouden en dit deden we als een team zoals we dit van Vorden gewend zijn. Toen viel de 3-1 en was het vrouwen en kinderen eerst om deze pot uit te spelen. We hebben prima gefunctioneerd als team zoals we dit bij Vorden het beste kunnen en zeker hierdoor hebben we de 3 punten meer dan verdiend.

Wat zijn je persoonlijke ambities voor dit seizoen?
Het streven dit seizoen is toch het verkrijgen van een vaste basisplek. We hebben dit jaar natuurlijk een erg sterke selectie dus  of ik die basisplek verdien moet ik laten blijken op de trainingsdagen. Zelf vond ik mijn start van het seizoen erg slap dus dit heb ik zelf recht te trekken. De afgelopen weken gaat het goed dus nu wil ik een vaste naam worden bij de eerste elf.

Op welke positie richt je je dit seizoen?
Voor mij is het toch altijd vechten voor een basisplek, wat ik helaas tegen m’n broer iedere week moet uitvechten om de links-back positie. Dit is natuurlijk de plek waar we beide goed uit de benen kunnen. Wel heb ik de afgelopen weken de kans gekregen om op het middenveld te kunnen voetballen en dit beviel me ook erg goed.  Het is meer aanvallend en dat beviel me prima. Als ik een beetje gewend kan raken aan het spel op het middenveld wil ik ook mee gaan vechten om een basisplek op het middenveld.

In hoeverre heb jij een derby gevoel bij de komende wedstrijd?
Voor mijn gevoel is AZC de derby voor ons in de tweede klasse. Pax hebben we achter ons gelaten en de volgende in het rijtje is in mijn ogen AZC. Het is natuurlijk een team met bekende spelers en je weet hoe ze karakteristiek in mekaar zitten. Dit zijn altijd wedstrijden geweest waarbij je toch net iets meer gemotiveerd bent dan normaal en dit zie je ook terug aan het aantal supporters van beide clubs.

Komende zondag een thuiswedstrijd tegen AZC. Wat is je verwachting en durf je een voorspelling te doen van de uitslag?
We hebben natuurlijk nog wat goed te maken van vorig seizoen waarbij we bij de uitwedstrijd erg onder onze maat hebben gespeeld en ook met de Achterhoek Cup in de laatste fase van de wedstrijd toch nog op een verlies zijn uitgekomen.
Zondag verwacht ik een Vorden dat tot op het bot toe gemotiveerd tussen de lijnen zal verschijnen en vanaf minuut 1 er alles aan zal doen om die 3 punten thuis te houden. AZC is een waardige tegenstander dus dit zal uitdraaien op een mooie pot. Natuurlijk is het altijd een wedstrijd met veel strijd, vechtlust en beleving maar dit maakt voetbal – voetbal. Ik gok het weer een weekje op een 3-1 uitslag.
Zoals we bij Vorden altijd een hoop trouwe support langs de lijnen hebben staan zal dit ook van Zutphen meereizen naar Vorden. Ik verwacht weer een mooie, gezellige voetbal zondag!