Vrijdag 22 september- Aankomende zondag reist Vorden 1 af naar Elst om daar de eerste competitiewedstrijd tegen Spero te gaan spelen. Lukt het Vorden om de eerste 3 punten van het seizoen mee naar de Achterhoek te nemen? Verdediger Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Is de selectie gereed voor de start van de competitie?

We hebben een goede voorbereiding gehad en afgelopen weekend hebben we in Noordwijk nog de laatste puntjes op de i kunnen zetten. Ik heb er vertrouwen in dat we klaar zijn voor de start komende zondag.

Is de voorbereiding nog anders geweest t.o.v. voorgaande jaren? Hebben er nog wijzigingen plaats gevonden?

Doordat de competitie dit jaar later van start gaat, is dit met de voorbereiding ook het geval. Het is lekker dat je hierdoor niet telkens spelers mist die op vakantie zijn. We hebben zodoende telkens met een hele brede groep kunnen trainen.

Uit de selectie van vorig seizoen hebben Wiebe de Jong, Mike van Lingen, Daniel Wabeke en Michiel Barink aangegeven voor hun kansen in Vorden 2 te willen gaan. Er kwamen hierdoor enkele plaatsen vrij. Tijdens de voorbereiding hebben Tom Klein Kranenbarg, Guido Beernink, Esli Lindeschot en Sven Mulder laten zien dat zij deze plekken graag willen overnemen.

Wat is de doelstelling van het eerste elftal dit seizoen?

Ik denk dat je er altijd naar moet streven om het ieder seizoen beter te doen. Alleen is het door de vele veranderingen binnen de tweede klasse I toch lastig om hier concreets iets aan te koppelen. Hier waag ik mij dus ook maar niet aan.

Wat weet jij nog van tegenstander Spero? Weet jij of zij nog wijzigingen in hun team hebben?

Ik heb vorig seizoen tweemaal tegen Spero gespeeld en ik weet verder niet of zij veel mutaties hebben ondergaan. Ik vind dit persoonlijk niet zo belangrijk, omdat ik vind dat we van onze eigen kracht moeten uitgaan.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Vorig seizoen waren we beide wedstrijden aardig aan elkaar gewaagd. Ik vond wel dat wij iets meer creëerden en hoop dat dat zondag ook weer het geval zal zijn en dat we zodoende de drie punten mee naar Vorden kunnen nemen.