De Wikee-commissie is alweer maanden bezig met de voorbereiding op het 25e Wikee de Viking toernooi dat komende zaterdag 3 juni gehouden wordt. In 1996 is het eigenlijk allemaal ontstaan en is er voor de eerste keer gesproken over ‘Wickie de Viking’, toen er op een zaterdag de gehele dag activiteiten zijn georganiseerd om een begrotingsgat van 10.000 gulden te dichten. Zo was er een sponsorloop, kon je schieten op ‘Dikke Bertha’, was er een wedstrijd tussen ‘oud Vorden 1’ en ‘heel oud Vorden 1’, was er een feestavond in de kantine en was er ook een onderling ‘Mix-tournooi’ op halve velden. En met deze laatste activiteit kon er uiteindelijk ook een beker gewonnen worden, die de naam kreeg van de striphelden van één van de organisatoren Kees Jansen namelijk Wickie de Viking en de troostprijzen werden vernoemd naar de Trububu-trofee en Skooby-Doo bokaal. Dit evenement was een enorm succes en naast dat het benodigde geld werd opgebracht was dit evenement ook een prachtig slotfestijn waarbij de verbondenheid en betrokkenheid binnen de vereniging duidelijk naar voren kwam. Kees Jansen en Wilco Klein Nengerman hebben toen een jaar later besloten om het ‘zes-tegen-zes’ voetbal op halve veldjes voort te zetten aansluitend met een feestavond en vanaf 1997 is er dus jaarlijks het ‘Wikee (de Viking) toernooi waarbij de beide organisatoren hun naam in het toernooi hadden gestopt ( (WIlco en KEEs). Aangezien er in 2020 en 2021 geen evenement is georganiseerd wegens Corona, beleeft de Wikee-Comissie dus dit jaar haar 25e editie. De commissie en de voetbalvereniging hebben de voorbereidingen erop zitten en zijn helemaal klaar voor dit prachtige slotweekend van het seizoen. Tot zaterdag op het 25e Wikee-toernooi!