Voetballen alleen voor mannen? Nee joh, dat was VROEGER! Damesvoetbal is een van de snelst-groeiende sporten. Dat zien we ook terug bij v.v. Vorden, waar 75 meiden en vrouwen met veel plezier en passie elke week weer een balletje trappen.

Wij willen graag het meidenvoetbal nog verder uitbouwen en niet alleen door te zorgen dat de meiden lekker samen kunnen voetballen in een meidenteam maar ook in gemengde teams. Tevens willen wij jonge talenten kansen te bieden om zich verder te ontwikkelen. Dit is ook de reden dat v.v. Vorden zich heeft aangemeld bij de talentenacademie MVVA (Meiden Vrouwen Voetbal Achterhoek). MVVA is een professionele talentenacademie voor meiden, waar talentvolle amateurspeelsters trainen, wedstrijden en toernooien spelen op hoog niveau. Het uiteindelijke doel is om een volwaardige vrouwen Eredivisieclub in de Achterhoek van de grond te krijgen. De meiden blijven gewoon lid van hun eigen club en spelen in hun eigen team. De talentenacademie is een aanvulling op de reguliere training, om de talentvolle meiden een doorgroeimogelijkheid te bieden. De MVVA selecteert dit seizoen meiden van 11 t/m 13 jaar. Vanuit v.v. Vorden zijn Jasmijn Huetink en Emelie Taken uitgenodigd om aan de selectiedagen deel te nemen. Tijdens de selectiedagen kunnen zij hun talenten laten zien en hopelijk worden zij geselecteerd om een jaar lang aan de talentenacademie deel te nemen. Wij wensen Jasmijn en Emelie in ieder geval heel veel succes en we zijn nu al hartstikke trots op onze meiden!