‘Elk nadeel heb z’n voordeel’ …. zou de legendarische nummer 14 hebben kunnen zeggen over de ‘Corona-crisis’ die ook de voetbalvereniging zo heeft getroffen in de afgelopen maanden. Terwijl de gehele competitie, maar ook het verenigingsleven compleet stil kwam te liggen, kregen daarom de drie velden volop rust en gelegenheid om flink aan te trekken. Het ‘groot onderhoud’, dat normaal gesproken in de 2e week van juni wordt gehouden, vond nu plaats in de 2e week van april en de acht extra weken om te herstellen die dit heeft opgeleverd, betaald zich nu volledig terug. Door het beregenen, prikken, slitten, beluchten en vooral dat er nu door de vereniging zelf wordt gemaaid, krijgen de drie velden een uitstekend rapportcijfer nu wij ons drie weken voor de start van het nieuwe seizoen bevinden. Er is op alle drie velden een ware ‘zode’ ontstaan en zo dicht en compact als nu het gras erop staat, is in ieder geval de laatste 25 jaar niet meer het geval geweest. Een compliment voor alle vrijwilligers, met name Johan, Wilco en Gert, wie zich met het veldenbeheer bezig houden Ook de oefenhoek krijgt sinds 1 juli enige tijd om te herstellen, maar deze is tijdens de herstart van de trainingen vanaf half mei wel optimaal door de gehele vereniging benut. Dit halve veld zal dan ook zeker ‘bij trekken’, maar heeft nu eenmaal niet die rust gekregen waar de drie velden wel van hebben kunnen profiteren. Op zondag 16 augustus begint de selectie en de senioren met de eerste training en vanaf maandag 17 augustus stromen alle andere 24 jeugdelftallen in. Vanaf dat moment worden de velden weer optimaal benut en vindt er overbezetting plaats omdat in ons voorlopige trainingsschema al duidelijk is geworden dat er nu op dinsdag en donderdagavond zelfs op twee speelvelden getraind moet worden, naast het feit dat de jongste pupillen op woensdagmiddag, maandag- en donderdagavond op veld 1 moeten trainen. Wellicht dat de extra goede conditie van de velden daarom het tekort aan velden enigszins verlicht ……. ‘ieder nadeel heb z’n voordeel’!