De KNVB heeft besloten om na de lockdown-periode dit weekend te starten met de voorjaarscompetitie bij de jeugdelftallen en met de hervatting van de competitie bij de lagere seniorenelftallen (B-Categorie). Bij v.v. Vorden houdt dit in dat de pupillen- en juniorenelftallen (jongens en meiden) op zowel 29 januari, 5 februari en 12 februari al haar eerste drie competitiewedstrijden spelen. Ook de senioren komen in deze weekenden al aan de beurt en spelen dus op zondag 30 januari, 6 en 13 februari. Daarna hebben alle teams twee zondagen vrij (voorjaars/carnavalsvakantie) op 19/20 februari en 26/27 februari of spelen dan een inhaalwedstrijd. Vanaf 5/6 maart t/m 28/29 mei worden dan de resterende competitiewedstrijden afgehandeld met daarbij 16 april, 30 april en 7 mei (mei-vakantie) als vrije weekenden. Door het grote aantal besmettingen en de bijbehorende quarantaine-maatregelen zijn veel jeugdelftallen flink gedupeerd en kunnen geen elftal op de been brengen, vandaar dat er bij v.v. Vorden alleen voor vandaag al 6 wedstrijden zijn afgelast en verzet. Daarbij neemt de KNVB ook nog risico wat betreft de weers- en veldomstandigheden om in de maand februari al volop te gaan voetballen, dus ook wat dat betreft kan het goed zijn dat er wedstrijden worden afgelast en dienen te worden ingehaald op de hierboven genoemde datums van 19/20 februari, 16/17 april en 30 april/1 mei. Wij wensen alle jeugdteams en seniorenelftallen veel plezier en succes in de komende vijf ‘voetbalmaanden’!