Zoals vermeld op deze site zijn er twee weken geleden ‘engerlingen’ ontdekt op veld 2. Deze larven, beestjes zitten normaal gesproken een paar meter onder de grond, maar bij extreem warm en droog weer komen deze naar boven en eten de wortels van het gras op. Veld 2 is daarom voorlopig uit de ‘roulatie’ gehaald en deze week is er een bestrijdingsmiddel op gespoten in de hoop dat dit ervoor zorgt dat de engerlingen weer terug de grond in gaan. Dit, een vacature voor belijner op de vrijdagmiddag en nog meer in deze update van de velden (zie hieronder):

Ook op veld 3 zijn er engerlingen geconstateerd, maar aangezien deze zich aan de zijkant van het veld bevinden (naast veld 2) is dit veld nog wel bespeelbaar en wordt er met de training rekening mee gehouden. Op onderstaand filmpje is de bestrijding zichtbaar die van de week in de vorm van ‘aaltjes’ op het veld is gespoten.

De veldploeg met William van der Veen, Henk Hengeveld, Hans van der Linden en Jan Lindenschot is ook weer begonnen en zij zullen iedere dinsdagmorgen op de drie velden de speelschade bepalen en herstellen.

Op vrijdagmiddag wordt het sportpark altijd gereed gemaakt voor het weekend en worden alle lijnen getrokken, cornervlaggen geplaatst en doelnetten omlaag gehangen.

GEZOCHT:

Vrijwilliger die op de vrijdagochtend of middag twee uurtjes heeft om onze vaste belijner Jan Wentink te helpen met het speelklaar maken van de velden. Werkzaamheden zijn het trekken van de lijnen, doelnetten goed hangen en de cornervlaggen plaatsen. Het betreft de periode van september t/m begin december en vanaf februari t/m eind mei.

Heb je belangstelling of wil je meer weten neem dan contact op met Johan Verstege 06-82791030.