Aankomende zondag, als Vorden 1 tegen Warnsveld 1 speelt, is de JO11-1 team van de week. Hieronder een leuk verslag van de afgelopen wedstrijden.

JO11-1; een Engelse week.

De tweede helft van de competitie is weer echt begonnen. Ook voor de JO11-1 … en hoe…
Afgelopen dinsdag, 5 maart, werd de tweede seizoenshelft afgetrapt met een bekerwedstrijd tegen het altijd sterke Schalkhaar. Dit bleek een goed voetballende ploeg met een makkelijk scorende spits. Voor een aantal van onze spelers was dit een eerste kennismaking met het Hoofdklasse-niveau. De wedstrijd ging helaas wat geflatteerd verloren 3-7, wat het einde van ons bekeravontuur betekende.
Vervolgens afgelopen zaterdag de lastige competitiewedstrijd tegen – wederom – Schalkhaar. Na een zeer voortvarend begin werd er gerust met een 1-3 voorsprong. Na de rust had Vorden de wind echter meer en meer tegen, ook letterlijk. De voorsprong verdampte en er moest een 9-3 nederlaag worden geïncasseerd. Helaas raakte ook Nick van Leijden geblesseerd en het lijkt erop dat hij enkele weken uitgeschakeld is.

Dan op maandagavond nog twee oefenwedstrijden tegen de leeftijdsgenoten van De Graafschap. Deze koude avond werden twee wedstrijden afgewikkeld tegen teams van de ons niet onbekende Sjoerd Voerman. Bij vlagen lieten de Vordense-mannen zien heel aardig te kunnen voetballen. Dit mocht echter niet resulteren in een overwinning, hoewel dat in het laatste potje wel tot de mogelijkheden behoorde. Na vier wedstrijden in zeven dagen, tegen zeer goede tegenstanders, mocht er helaas geen resultaat worden geboekt. De uitslagen doen anders vermoeden, maar kansloos waren de Vordense talenten zeker niet.

De eerste seizoenshelft werd afgesloten met een zeer verdienstelijke tweede plaats, waarbij slechts één wedstrijd (door een complete off-day) verloren ging. De tweede seizoenshelft werd nog niet gewonnen. Komende zaterdag komt de nummer twee uit onze hoofdklasse, Sp. Teuge op bezoek. We hebben er echter alle vertrouwen in dat er na deze leerzame week tegen deze ploeg een goed resultaat, met goed voetbal gehaald kan worden. Deze eerste vier wedstrijden hebben in ieder geval duidelijk gemaakt, dat het een stapje sneller, gretiger en slimmer moet en gelukkig ook kan.

Vorden JO11-1 seizoen 2018-2019 - vv Vorden