Week 3 van de voetbalpool is gewonnen door Sven Hendriks. Na de wedstrijden van zaterdag leken Michael Hulleman en Rob Oplaat te strijden voor de overwinning deze week. Maar de correct voorspelde uitslag bij FC Emmen – Willem II, waar extra punten waren te verdienen omdat dat de wedstrijd van de week was, zorgde ervoor dat Sven net één punt voor Rob eindigt.  De top 5 van week 3 ziet er als volgt uit:

In het algemeen klassement was het dit weekend vooral stuivertje wisselen tussen de top 3. Henri Eggink begon deze speelronde als koploper, maar werd ingehaald door Rob Enzerink. Echter een wat mindere zondag voor Rob’s FC IJzerwinkel zorgde ervoor dat Henri hem weer voorbij kon streven. Maar waar twee honden vechten om een been, juist……..dus mag Jeroen Tijssen zich na dit weekend koploper noemen. Met weer een goede ronde van 50 punten (9e in het rondeklassement) klimt Jeroen van plaats 3 naar plaats 1. Henri en Rob zakken weliswaar beiden één plaats, maar blijven in het kielzog van de koploper. Hans Houwen klimt van 5 naar  4 en weekwinnaar Sven Hendriks stijgt van plaats 25 naar plaats 5.

Slechts 19 deelnemers hebben de extra voorspellingen ingevuld. Bij de extra voorspelling wordt de eindstand van de Eredivisie alsmede de topscorer voorspelt. Hiermee zijn in totaal 230 bonuspunten te verdienen die meetellen voor de eindstand in het algemeen klassement. Het invullen van de extra voorspellingen kan tot 17 oktober 2020 te 18:45 uur.