Na een zeer teleurstellende 1e bekerwedstrijd (wat geen wedstrijd was) tegen Colmschate Mo19-1 wat uiteindelijk resulteerde in 90 minuten lang durende conditietraining met een 14-0 uitslag (dus niet in ons voordeel) mochten we nu aantreden tegen Lochem wat een zeer leuke selectie heeft en dus ook een leuke wedstrijd opleverde. de eerste 10 minuten begonnen we goed, vonden elkaar redelijk makkelijk en hadden we licht de overhand. maar Lochem had 1 speelster die beschikte over een enorm goede pass en die zette in 1 keer 1 spits vrij voor onze keepster Britt die deze nog kon tegenhouden. maar vanaf dat moment leek het of er bij ons iets gebeurde waardoor we niet meer durfden te voetballen. alle ballen die we voor de voeten kregen werden zonder idee er achter gewoon weg geschoten naar voren. Dit was voor ons de slechtste oplossing omdat we nu totaal niet meer onder de druk van Lochem uit kwamen. deze druk van Lochem leverde in een korte tijd veel corners en hachelijke momenten op voor onze goal. De goede corners en voorzetten werden ons uiteindelijk ook fataal en hierdoor gingen we de rust in met een 4-1 nederlaag. Dit was zeker niet nodig geweest als we waren blijven voetballen. en ja, misschien win je dan nog steeds niet maar hadden we in elk geval veel langer in de wedstrijd gezeten en meer kans gehad dan nu het geval was. Maar goed…… in de rust dus heel duidelijk aangegeven dat we niet bang moeten zijn om fouten te maken. speel elkaar in de voeten en blijf koste wat kost voetballen. Direct na rust (ook mede door veel wisselingen bij Lochem) maakten wij al heel snel de 2-4 en dus de aansluitingstreffer en waren we zeker weer een minuut of 20 de bovenliggende partij. Helaas konden we net iedere keer de trekker niet goed genoeg overhalen en ook de 2 vrije trappen van Vera en Gitte die wel goed en hard op goal kwamen niet omzetten in doelpunten. Hierbij moeten we eerlijk vermelden dat Lochem ook hun kansen nog wel hadden tussendoor maar ook hun de kansen nog niet konden verzilverden. Helaas viel dan toch uiteindelijk de 2-5 en ook nog de 2-6 waardoor het verschil wat in de eerste helft dus al werd gemaakt ook zichtbaar in de einduitslag. Wat het allermooiste is en ook hopelijk ook echt zo werkt, is dat iedereen heel goed kon zien dat we de 2e helft gewoon voetballend zeker niet onderdeden voor Lochem en dat we moeten vertrouwen op onze eigen voetballende kwaliteiten. Deze middag deden Iris Rouwenhorst en Jasmijn van Geitenbeek mee vanuit het team Mo17-1 en deze 2 meiden deden het zeer goed, zeker Jasmijn stond deze middag zeer goed te verdedigen en zorgde ook voor een goede voortzetting met haar spel. Al met al dus een zeer nuttige (beker-) oefenwedstrijd om mee te nemen naar de competitie.