Een mooie pot voetbal waar iedereen, ondanks de koude wind toch ook wel genoot van het lekkere zonnetje! Dat iets verder in de wedstrijd er nog over een oranje wedstrijdbal moets worden nagedacht heeft(Duikbootrob) Rob Immink goed weten vast te leggen. Gelukkig waren de speelsters in het veld minder wisselvallig en speelden we vandaag een wedstrijd die eigenlijk direct ging om de aansluiting bij de top. Beide teams begonnen aanvallend na 10 minuten spelen waren beide keepers al een aantal keren aan het werk gezet. Bij ons keepte Dione die al weer bijna een week uit het gips was dus dan kan je gewoon weer meedoen toch!! ha ha, Mede omdat we veel dames hadden die er niet bij konden zijn kwam dit wel heel goed uit. Na het afwezig zijn van Sarah, Alysia en Lotte, en waar vooraf nog onduidelijkheid was of Esther (ivm griep) en Vera (ivm. school) nog wel inzetbaar waren was de spoeling dun. Hierom zijn er 2 meiden van de Mo15 bij gevraagd die dit gelukkig wilden invullen. Iris Rouwenhorst en Amber Hulleman hebben hun 40 minuten mee gepakt en wel op een zeer goede manier. Beide veel strijd, goede acties en veel werklust. Maar goed, ik loop al op de zaken vooruit want dit was pas de tweede helft. ongeveer 5 minuten voor rust, terwijl de wedstrijd compleet in balans was kreeg DVC een corner, deze ging er bij de eerste paal in doordat iemand van DVC deze tussen 2 of 3 dames net goed iets raakte waardoor deze ietwat knullig over de lijn hobbelde. Helaas af en toe heb je dat. vlak voor Rust kreeg de verder zeer sterk spelende Wyke het nog even zwaar te verduren doordat ze op haar been gingen staan en dus met veel pijn de kleedkamer moest opzoeken. Esther mocht haar nog 1 (Hele) minuut vervangen voor de rust. Maar dus de 0-1 was ook de ruststand. Wat is er dan gezegd in de rust??? Eigenlijk niet heel veel. We hebben het er over gehad wat DVC goed doet en waar wij ons tegen moeten wapenen, en ook van moeten leren. DVC speelde bijvoorbeeld gewoon de bal iets makkelijker van voet naar voet dan wij, en ook speelden de Links- en rechtsbuiten van DVC heel goed op de krijtlijn zodat er vaak een steekpass binnendoor kon worden gegeven omdat Mandy en Femke voor moeilijke keuzes werden gesteld, Kort dekken of juist helemaal niet, Laat ze aan de zijlijn maar aangespeeld worden was de coaching, liever dan de bal binnendoor. Dit alles werd gelukkig goed opgepakt en de tweede helft waren we minder kwetsbaar en hadden wat meer balbezit en wat meer dreiging. Meerder keren kwamen we voor hun doelgebied en waren het vaak Noa, Iris, Vera en Amber H. die samen voor veel gevaar zorgden. Helaas zoals de vorige wedstrijd was er nu geen keeper die zo sportief was om ons te helpen en kregen we de bal er niet in. Het laatste kwartier hebben we alles of niets gespeeld, Laatste man (vrouw) er uit en spits (Roos) er bij, Achterin Amber Moeshart 1 op 1 en Vera op middenveld die de ballen vooral moesten aanvoeren naar de voorhoede. Gitte en Esther vervulden hierbij als links- en rechtshalf en zeer belangrijke rol om eigenlijk gewoon alle 2e ballen (afvallende ballen na duels) op te pakken en dus balbezit te houden. Dit was voor het eerst dat we zo speelden en sommigen wisten ook niet goed wat er nu gebeurde, de coaching was, niet nadenken scoren Roos was natuurlijk voordat ze er in kwam wel met een boodschap het veld in gestuurd, “In de spits rondom Noa” en alle ballen die daar komen proberen mee te nemen naar voren en hopen op een scrimmage voor de goal waar hij toevallig een keer goed valt. Want voetballend kregen we helaas net niet genoeg grip op DVC wat natuurlijk ook zeker hun verdienste was. Al met al een trotse coach die alle meiden keihard heeft zien knokken voor alles wat ze waard zijn en echt weer als een team gespeeld hebben. Helaas net niet de gelijkmaker die wel verdiend was maar goed, we hebben ook al eens 3 punten gepakt terwijl de tegenstander die misschien wel meer verdiende….….Dat is voetbal!!