Vorden, 29 november 2017 – Net als in 2008 en 2013 organiseert de Stichting ‘Samenloop voor Hoop – Bronckhorst’ wederom een 24 uurs wandelestafette met muziekoptredens, een braderie en verschillende ceremonies waarbij iedereen welkom is. De organisatie streeft naar zoveel mogelijk wandelaars en is op zoek naar deelnemende teams.  De doelstelling is om uit alle gemeenschappen van de gemeente Bronckhorst afvaardigingen te krijgen, zodat het echt een ‘Bronckhorst-gebeuren’ gaat worden en vandaar dat er ook in de gemeenschap Vorden aandacht geschonken wordt aan dit evenement. De Samenloop voor Hoop wordt gehouden op 9 en 10 juni 2018 in Hengelo Gld.

Wat gaat er allemaal gebeuren tijdens de Samenloop voor Hoop in Bronckhorst 2018?

Net zo als in 2008 en 2013 staan we weer stil bij kanker én vieren we het leven. Tijdens de 24 uurs wandelestafette zijn er muziekoptredens, een braderie en verschillende ceremonies waarbij iedereen welkom is. Zo maken we samen het verschil. Elke SamenLoop wordt van begin tot eind georganiseerd door vrijwilligers. Altijd komen 3 vaste ceremonies terug:

De Openingsronde met survivors: Onder warme aanmoediging van familie, vrienden, collega’s en andere belangstellenden lopen eregasten (mensen die kanker hebben of hebben gehad) de eerste ronde over het parcours. Zo laten we zien dat er hoop is en dat we er voor elkaar zijn.

De Kaarsenceremonie : ‘s Avonds verlichten kaarsenzakken met persoonlijke boodschappen het parcours. En met een speciale ceremonie herdenken we dierbaren, steunen we elkaar en vieren we dat mensen kanker hebben overwonnen.

De Slotceremonie : Na 24 uur wandelen loopt iedereen samen deze feestelijke laatste ronde. Aan het eind wordt de opbrengst bekendgemaakt en de cheque overhandigd aan KWF Kankerbestrijding.

KinderLoop : Nieuw is bij ons de KinderLoop, deze duurt 24 minuten.  Hier kunnen de kinderen tot 12 jaar aan deelnemen, dat kan individueel, met de school of sportvereniging.

Hoe maak je een team en hoe schrijf jij je in als teamcaptain?

Stap 1: Vorm een team : Verzamel 10 tot 15 mensen om mee te doen aan de 24-uursestafette. Zo heb je genoeg mensen om elkaar regelmatig af te wisselen met lopen. Tijdens de SamenLoop wandelt altijd minstens één teamlid op het parcours. Een team kan ook iets groter zijn.

Stap 2: Meld je aan als teamcaptain : Meld je team aan bij de SamenLoop van jouw keuze. Een aanmeldformulier vind je op de website van elke SamenLoop. Geef op het formulier aan dat je teamcaptain bent.  Zoek een SamenLoop bij jou in de buurt. Het inschrijfgeld is 15 euro p.p.

Stap 3: Maak een actiepagina aan: Maak voor het team een actiepagina aan op het SamenLoop-actieplatform. Via deze pagina kunnen mensen het team direct sponsoren met een online donatie of een eigen actie. De opbrengst van het team vind je terug op de actiepagina.

Stap 4: Nodig je teamleden uit om actiepagina’s aan te maken: Nodig daarom al je teamleden uit om zelf een actie te starten om geld in te zamelen. Als een teamlid zijn actiepagina koppelt aan die van het team, wordt het bedrag dat hij inzamelt automatisch opgeteld bij de teamopbrengst. Samen bereik je meer dan alleen!

Stap 5: Zamel zoveel mogelijk geld in: Deel de actiepagina met zo veel mogelijk bekenden en vraag ze om het team te sponsoren. En verkoop tijdens de SamenLoop spullen of lekkernijen – alle teams krijgen een kraam op de braderie.  Goed voor de opbrengst én een gezellige afwisseling voor teamleden die even niet lopen.

Doe je voordeel met onze A tot Z Fondsenwervende ideeën en behaal met gemak je streefbedrag.

Op dit moment zijn er al 16 teams ingeschreven met in totaal 81 deelnemers! Klik hier om naar de website te gaan van Samenloop voor Hoop – Bronckhorst.